مهناز محمدگلی، کارشناس و مدیر مهد قرآنی حضرت زهرا(س) شهرستان سراوان در گفت وگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان گفت: آموزش قرآن در سنین خردسالی اهمیت فراوانی دارد، اما این آموزشها باید همراه با نشاط و بهدور از اجبار و تکلیف باشد.
وی افزود: آموزش خردسالان حساسیت بالایی دارد، زیرا اگر با موفقیت صورت گیرد، این کودک در آینده همواره انیس با قرآن خواهد بود، اما اگر روش آموزشی مناسب نباشد، ممکن است برای همیشه از قرآن زده شود.
مدیر مهد قرآنی حضرت زهرا(س) سراوان بیان کرد: از جمله این آموزشها، حفظ قرآن است که رشد و شکوفایی استعدادهای خردسالان را به دنبال دارد، اما اگر در آموزش آن سختگیری زیاد باشد، کودک شوق و اشتیاق خود برای فراگیری قرآن را از دست میدهد.
وی اظهار کرد: مهمترین جنبه آموزش خردسالان، ایجاد انس با قرآن در آنان است و مربیان باید تمام تلاش خود را بکنند تا کودک با قرآن مأنوس شود که اگر این مهم صورت نگیرد، در آینده کمتر به سمت علوم قرآنی کشش خواهد داشت.
محمدگلی افزود: آموزشهای کودکمحور با تکیه بر فعالیتهایی همچون بازی، قصه، شعر، نمایش، نقاشی، کاردستی و مفاهیم علمی از الزامات شیوهها و روشهای جدید آموزشی در فرآیند یادگیری است که در محیطی شاد و توسط مربیان فهیم و باانگیزه اتفاق میافتد.
مدرّس حوزه علمیه زینبیه(س) سراوان در پایان خاطرنشان کرد: در دنیای معاصر که انواع سرگرمیها و جاذبهها برای جلب توجه کودکان رواج یافته است، جذب آنان به فعالیتهای قرآنی و آموزش علوم قرآنی به آنان مستلزم توجهی خاص و برنامهریزی منظم است.