صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۲۵۷۱۸۰
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
شهرکی:

گروه اندیشه: مدیر مؤسسه قرآنی نیک‌اندیشان زاهدان گفت: تکریم معلم، ارج نهادن به مقام دانایی است و از سویی خود معلمان نیز باید به نقش و وظیفه خطیر خود آگاه باشند و شأن و منزلت خود را با هر چیزی معامله نکنند.

محمد طوفان شهرکی، مدیر مؤسسه قرآنی نیک‌اندیشان زاهدان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن( ایکنا) از سیستان و بلوچستان گفت: نقش حیاتی معلم در توسعه و پیشرفت جامعه نیاز به اثبات ندارد و در همه جوامع اگر نقش و اهمیت معلم نادیده گرفته شود، از حرکت باز خواهد ایستاد.

وی اظهار کرد: تکریم معلم، ارج نهادن به مقام دانایی است و از سویی خود معلمان نیز باید به نقش و وظیفه خطیر خود آگاه باشند و شأن و منزلت خود را با هر چیزی معامله نکنند.

مدیر مؤسسه قرآنی نیک‌اندیشان زاهدان افزود: معلمان در آموزش و پرورش باید در ابتدا به پرورش بپردازند و بعد به آموزش همان‌طور که پیامبر اسلام اول روح انسان‌های عصر خود را پرورش داد و بعد آیات قرآن را به آن‌ها آموزش داد.

وی گفت: معلمان الگوی مناسبی برای فرزندان ما هستند به‌طوری که فرزندان از والدین خود کمتر حرف‌شنوی دارند پس معلم‌های ما باید پیشوایان دینی را الگو قرار دهند تا جامعه‌ای سالم داشته باشیم و فرزندانی تربیت شود که مایه افتخار نظام و انقلاب باشند.

شهرکی با اشاره به نقش معلمان در هشت سال دفاع مقدس، گفت: در کلاس‌های درسی، در صف صبحگاهی و حتی در سنگرها معلمان با سخنان قصار خود و با روایت داستان‌های گذشتگان دل‌های بی‌قرار رزمندگان را آرام می‌کردند و روحیه دلاورانه آنان را تقویت می‌کردند.

این مربی قرآنی در پایان گفت: معلمی علاوه بر برکات و آثار اخروی که دارد، همراه با خلاقیت و شور و اشتیاق آموختن است، لذا نباید تنها به دید یک شغل به آن نگریست و بخاطر برخی مشکلات، از انجام مسئولیت سر باز زد.