صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۴۷۵۴۷۳
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
وزیر فرهنگ سنگال خواستار شد؛

گروه بین‌الملل: امباگنیک اندایه در ديدار با رایزن فرهنگی کشورمان در سنگال همکاری ایران در ساخت فیلم سینمایی «بلال حبشی» را خواستار شد.




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سید‌حسن عصمتی، رایزن فرهنگی كشورمان با امباگنیک اندایه، وزیر فرهنگ و ارتباط سنگال دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
رايزن فرهنگی ايران در سنگال در اين ديدار ضمن ابلاغ سلام دولت جمهوری اسلامی ایران به حکومت سنگال و مردم مسلمان و صلح‌دوست این کشور، آمادگی خود را برای فعال کردن ارتباطات فرهنگی دو كشور به ویژه در حوزه‌های هنری و دینی اعلام کرد.
 
وي همچنين گفت: اکنون ایران در شرايط پساتحریم قرار دارد و خود را برای برقراری ارتباط هرچه بیشتر با جهان به ویژه کشورهای مسلمان آماده می‌کند.
 
پس از آن وزیر فرهنگ سنگال با تبریک فرارسیدن سالروز پيروزي انقلاب اسلامي، اظهار کرد: ما در حال ساخت شهرکی سینمایی در نزدیکی داکار (پايتخت) هستیم و به تجربه و کمک ایران در این زمینه و نیز ساخت فیلم سینمایی «بلال حبشی»( صحابه رسول خدا(ص) و مؤذن آن حضرت) نیازمندیم.
 
اندایه در ادامه گفت: با توجه به علاقه بسیار مردم سنگال به مساجد، انتظار داریم جمهوری اسلامی ایران ما را در آبادانی این اماکن مذهبی به ویژه مفروش کردن مساجد یاری برساند.