صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۴۹۵۴۳۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸

گروه بین‌الملل: انتشار ویدئویی از قرائت قرآن یک دختربچه مسلمان چینی در شبکه‌های اجتماعی چنان وحشتی به جان مقامات استان «گانسو» این کشور انداخت که در پی آن تدریس دین در مدارس این استان تعطیل اعلام شد!




به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از خبرگزاری براثا، انتشار ویدئویی از یک دختربچه مسلمان در یکی از مهدکودک‌های استان «گانسو» چین که درحال قرائت قرآن است با واکنش مقامات استان مسلمان‌نشین «گانسو» مواجه شد و آن‌ها ممنوعیت تدریس دین در مدارس و مهدکودک‌های این استان را خواستار شدند.

مقامات استان گانسو از مدیران آموزشی خواستند که  آیین‌نامه‌های رسمی دولت کمونیستی الحادی این کشور مبنی بر منع تدریس دین در تمامی مقاطع تحصیلی را اجرا کنند؛ این مقامات در عین حال مدعی شدند این آیین‌نامه‌ها از کودکان محافظت می‌کند.

مقامات این استان در بیانیه‌ای مدعی شدند: فیلم مذکور عموم مردم را شوکه کرده و افکار عمومی را به وحشت انداخته لذا وزارت آموزش این استان را بر آن داشت تا به‌منظور حفظ سلامت ذهنی و روانی نسل جدید، مانع تدریس مواد درسی دینی در مدارس شوند!


دریافت فیلم

در این فیلم کوتاه، یک دختربچه محجبه در حضور دیگر کودکان مسلمان در یکی از مهدکودک‌های این استان سوره مبارکه لهب را قرائت می‌کند.

لازم به ذکر است، 1.8 میلیون مسلمان در استان گانسو چین زندگی می‌کنند که به 6 قومیت مختلف تعلق داشته و بخشی از 100 میلیون مسلمان چینی متشکل از 10 قومیت هستند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
aseamn
|
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
ببخشید قسمت دانلود فیلم را میزنیم میگه صفحه ای موجد نیس
aseamn
|
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
ببخشید قسمت دانلود فیلم را میزنیم میگه صفحه ای موجد نیس