صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۱۲۱۰۶
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹

گروه بین‌الملل: «محمد خلیل»، وزیر امور دینی تونس، بر ضرورت مقابله با کسانی که مخالف طرح دولت برای آموزش حفظ قرآن به شهروندان این کشور هستند، تأکید کرد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «noonpresse.com»، وزارت امور دینی تونس با همکاری اتحادیه ملی تشکل‌های قرآنی این کشور، طرحی با هدف تربیت 100 هزار حافظ قرآن آغاز کرده که این طرح با مخالفت برخی افراد و گروه‌ها مواجه شده است.
در همین راستا، محمد خلیل ضمن سخنانی در مراسم تجلیل از 27 کودک حافظ قرآن که در ساختمان شهرداری تونس برگزار شد، گفت: برخی مدعی هستند که روی‌آوردن به قرآن عامل عقب‌ماندگی و پس‌رفت کشور است(!)، این در حالی است که این افراد بدون هیچ معرفت و شناختی از قرآن انتقاد و در این کتاب الهی شک و تردید ایجاد می‌کنند.
وی افزود: خطر اصلی این است که افراد بی‌سواد به سمت این اندیشه و گرایش سوق پیدا می‌کنند و به تفکرات و اندیشه‌هایی که در این زمینه برای آن‌ها ارائه می‌شود، قانع می‌شوند؛ اندیشه‌ای که ادعا دارد که قرآن عامل عقب‌ماندگی و ابزاری برای افراط‌گرایی و ریختن خون مردم است.
محمد خلیل در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در حال حاضر، حدود 33 هزار حافظ کل قرآن در تونس وجود دارد.
وزارت امور دینی تونس با همکاری  اتحادیه ملی تشکل‌های قرآنی این کشور طی ماه‌های گذشته طرحی برای تربیت 100 هزار حافظ قرآن طی سه سال آغاز کرده که این طرح در چارچوب طرح ملی مقابله با اندیشه افراطی در تونس اجرا می‌شود و حدود 90 میلیون دینار تونسی معادل 45 میلیون دلار بودجه برای آن در نظر گرفته شده است.