صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۱۴۲۲۷
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷

گروه فعالیت‌های قرآنی: در جلسه روز گذشته مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی مقرر شد، پیش‌نویس دستورالعمل ترکیب ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن در یک کارگروه هفت نفره مورد بررسی بیشتر قرار گرفته و پیش‌نویس اجرایی‌سازی طرح مذکور، تدوین و به مجمع مشورتی ارائه شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، جلسه هفتاد و دوم مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، روز گذشته یکشنبه، 20 تیرماه در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
رضا سلامت‌پناه، دبیر مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، در ابتدای این جلسه ضمن تبریک انتصاب محمدحسین محمدزاده به عنوان مدیر جدید شبکه قرآن سیما و آرزوی موفقیت برای ایشان، جهت پیشبرد و ارتقای فعالیت‌های شبکه قرآن اعلام آمادگی کرد.
همچنین از سوی اعضای جلسه به مدیر جدید شبکه قرآن، پیشنهاد تدوین طرح تحول و ارتقای این شبکه مطرح و مقرر شد، اعضای جلسه نیز ظرفیت‌های خود در این زمینه را در اختیار این شبکه قرار دهند.
قبل از ورود به دستورات جلسه، بحث و بررسی در مورد برنامه پایش و ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی و ملاک‌های گزینش دستگاه برتر انجام و بر لزوم کاربست ملاک‌های تخصصی و اجرای پایش دستگاه‌ها توسط کمیسیون‌ها در دوره‌های بعد تأکید شد.

دستور اول این جلسه به تدابیر اجرایی‌سازی طرح‌های ملی حفظ قرآن و ترویج تلاوت و تدبر روزانه قرآن اختصاص داشت که پس از بحث و بررسی در مورد پیش‌نویس دستورالعمل ترکیب ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن و تشکیلات آن، مقرر شد این موضوع در یک کارگروه هفت نفره مورد مداقه و بررسی بیشتر قرار گرفته و پیش‌نویس اجرایی سازی طرح مذکور تدوین و به مجمع مشورتی ارائه شود.
در ادامه در مورد نحوه اجرایی‌سازی طرح ترویج تلاوت و تدبر روزانه قرآن، مباحثی مطرح و مقرر شد سازمان صدا و سیما، طرح پیشنهادی شورای توسعه را در قالب کمیته‌ای مورد بررسی قرار دهد و گزارش اجرای آزمایشی یکساله آن را جهت تأیید نهایی به شورای توسعه فرهنگ قرآنی ارائه نماید.
در دستور دوم جلسه، در غیاب معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد جلسه آینده مجمع مشورتی در محل معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این موضوع پرداخته شود.
گفتنی است، دستور سوم جلسه با موضوع گزارش شيوه‌نامه ارائه تسهيلات نخبگان(حفظ و قرائت قرآن) در سال ۱۳۹5 به علت به پایان رسیدن زمان جلسه به جلسه آتی موکول شد.