صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۴۶۶۲۶
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴
مدیر خبرگزاری النخیل در گفت‌وگو با ایکنا:

گروه بین‌الملل: «محمدعلی الحکیم» با اشاره به این که پیاده‌روی اربعین امام حسین(ع)، یکی از مهم‌ترین وقایع تاریخی است که طی چهار سال گذشته، در کتاب رکوردهای «گینس» به ثبت رسیده است، گفت: پوشش رسانه‌های عربی و خارجی از این رخداد عظیم معنوی مطلوب نیست.



«محمدعلی الحکیم»، کارشناس مسائل عراق و مدیر خبرگزاری «النخیل» عراق، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان این مطلب گفت: مراسم پیاده‌روی زیارت اربعین امام حسین(ع)، یکی از مهم‌ترین وقایع تاریخی است که طی چهار سال گذشته به صورت متوالی در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است.
وی در ادامه با اشاره به این که پوشش رسانه‌های خارجی و عربی از این رویداد مهم تاریخی مطلوب نیست، گفت: با وجود حضور بیش از 25 تا 30 میلیون زائر در مراسم اربعین حسینی، اما مشاهده می‌شود که رسانه‌های عربی و خارجی واکنش زیادی به این رخداد عظیم نشان نمی‌دهند. 
این فعال رسانه‌ای با اشاره به این که موسم حج تمتع که هر سال حدود 2 میلیون زائر از کشورهای مختلف جهان در آن شرکت می‌کند، گفت: در موسم حج که رویداد تاریخی و دینی است و ما نیز نافی این امر نیستیم، تمامی رسانه‌ها به‌ویژه رسانه‌های سعودی صد در صد به این واقعه می‌پردازند و لحظه به لحظه آن را پوشش می‌دهند با این وجود که تنها 2 میلیون نفر در آن حضور پیدا می‌کند.
مدیر خبرگزاری النخیل عراق تأکید کرد: رسانه‌های ایرانی، سوری و عربی و تمامی رسانه‌های عراقی باید رویداد مهم و تاریخی اربعین و حضور میلیونی مردم در این شعیره حسینی را پوشش دهند و آن را به سراسر جهان مخابره کنند، چرا که این واقعه عظیم و جاویدان، درس‌ آزادی، شهامت و افتخار داد.
وی تأکید کرد: امام حسین(ع) فقط متعلق به مسلمانان، عرب‌ها و یا عراقی‌ها نیست، امام حسین(ع) متعلق به یهودیان، مسیحیان، زرتشتی‌ها، ایزدی‌ها و تمام انسان‌های آزاده جهان است که به دنبال حق و حقیقت هستند. 
محمدعلی الحکیم در ادامه این گفت‌وگو اظهار کرد: ما به عنوان عراقی‌ها مفتخریم که از زائران امام حسین(ع) استقبال می‌کنیم و به آن‌ها خدمت‌رسانی ‌می‌کنیم و در حقیقت باید بگویم که عراق به لطف خداوند متعال و اهل بیت(ع) محفوظ است.
این کارشناس مسائل عراقی در پاسخ به پرسشی درباره جایگاه رسانه‌های کشورهای اسلامی در معرفی اسلام حقیقی به جهان گفت: رسانه‌های اسلامی توانستند اسلام را به جهان معرفی کنند، اما نه اسلام حقیقی میانه‌رو. متأسفانه برخی خبرگزاری‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای فرقه‌ای بازده برعکسی داشتند و عملکرد آن‌ها کاملا مغرضانه و فرقه‌ای است، این رسانه‌ها به جای این که اسلام حقیقی را معرفی کنند، نقش بارزی در ایجاد فتنه‌های مذهبی میان مذاهب اسلامی ایفا کردند.
وی با اشاره به برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای که به اسم برخی از مذاهب فعالیت می‌کنند، گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای مثل «فدک» که به‌عنوان شبکه‌‌ شیعی نامگذاری شده‌ و یا شبکه «صفا» که یک شبکه وهابی است، تمامی این ‌شبکه‌ها، افراط‌گرا هستند و هرکدام به نحوی می‌خواهد بگوید که اسلام حقیقی و صحیح این است در حالی که می‌دانیم چه هدفی دارند. 
محمدعلی الحکیم تاکید کرد: ما به رسانه‌های میانه‌رو نیازمندیم که اسلام میانه‌رو و حقیقی را به جهانیان معرفی کنند، ما همگی سنی و شیعی برادریم و تفاوتی میان ما نیست. این فتنه‌ها همگی از استکبار جهانی به‌ویژه اسرائیل نشئت می‌گیرد که خواست فتنه فرقه‌ای را در منطقه خاورمیانه به‌ویژه عراق، سوریه و ایران بکارد.
مدیر خبرگزاری النخیل عراق در پاسخ به این پرسش که آیا رسانه‌های جهان عرب و اسلام توانستند مسئله فلسطین را به جهان معرفی کنند؟ گفت: چنان که در مسئله معرفی اسلام حقیقی رسانه‌های کمی توانستند این پیام را منتقل کنند، در مسئله فلسطین نیز وضعیت این گونه است.
وی در پایان تأکید کرد: برخی از رسانه‌ها توانستند چهره حقیقی و واقعی رسانه مقاوم را برای جهان معرفی و شرح کنند، اما متاسفانه برخی رسانه‌ها هستند که با طرف‌های خارجی به‌ویژه اسرائیل در ارتباط هستند که نقش بارز و فعالی در بحرانی‌شدن مسئله فلسطین و خاورمیانه ایفا کرده‌اند، این رسانه‌ها، رسانه‌های معاند و غیر اصولی هستند که توانستند برخی از فعالان رسانه را نیز به ورطه بکشانند و منطقه را بحرانی کنند.
هنادی جمعه فلاحیه