صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۵۵۸۷۳۷
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴

گروه بین‌الملل: درحالی که جامعه آمریکا در دوران پساترامپ با تشدید موج اسلام‌ستیزی مواجه بوده است، شرکت آمریکائی آمازون(شرکت تجارت الکترونیک) با نمایش یک آگهی تبلیغاتی حاوی پیام صلح و دوستی بین پیروان ادیان به استقبال سال نو میلادی رفته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه نیویورک‌تایمز، این آگهی تبلیغاتی شرکت آمازون با پیام دوستی بین ادیان در ایام تعطیلات آغاز سال نو میلادی در حالی پخش می‌شود که سال گذشته و با سوء‌استفاده تبلیغاتی ـ انتخاباتی ترامپ برای پیروزی در برابر رقیبان، سخنان شومی علیه مسلمانان پراکنده می‌شد.

آمازون که این تبلیغ را در هفته‌های اخیر در انگلیس، آلمان و آمریکا پخش کرده از یک کشیش و یک روحانی مسلمان دعوت کرده تا در این تبلیغ حضور یابند و با چندین سازمان دینی مشورت‌هایی داشته تا از احترام‌آمیز و دقیق بودن محتوای این تبلیغ اطمینان حاصل کند.
آمازون یک شرکت تجارت الکترونیک در آمریکا است و «آمازون پرایم
» (Amazon Prime) سیستم آنلاین سفارش‌دهی و نقل و انتقالات محصولات این شرکت است.
آنچه در فیلم مشاهده می‌شود
با به صدا درآمدن زنگ در، صدای پیانوی ملایمی شروع می‌شود. کشیشی با موهای سفید در را به روی دوستش، یک روحانی مسلمان، باز می‌کند، یکدیگر را در آغوش می‌گیرند و با صرف یک فنجان چای با هم صحبت می‌کنند و می‌خندند و از درد زانوی خود صحبت می‌کنند.

صدای پیانو با بازکردن بسته‌هایی که این دو دوست بعداً به عنوان هدیه برای هم ارسال کرده‌اند، بلندتر می‌شود و هر دو از هدیه‌های خود، که زانوبند است، به هنگام زانو زدن در نماز، یکی در کلیسا و دیگری در مسجد استفاده می‌کنند و آهنگ پایانی نواخته می‌شود.

رامیز عبید، مدیر ارتباطات اداره اسلامی شمال آمریکا که یکی از گروه‌های همکاری کننده با آمازون بود، می‌گوید: آن‌ها می‌دانستند که این محتوا بحث‌برانگیز خواهد شد و هدف نامه‌های نفرت‌آلود و مانند آن قرار می‌گیرند اما گفتند که این کار را انجام می‌دهند زیرا این پیام برای آن‌ها مهم است.

شماری از برندهای معروف آمریکایی نیز در تبلیغات خود زندگی روزمره مردان، زنان و کودکان مسلمان را نشان داده‌اند.

گرچه این تبلیغات ماهیت غیرسیاسی دارند و به جامعه و پذیرش اقشار مختلف می‌پردازد، پخش آن‌ها در سالی که دونالد ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی خود سخن از ثبت اطلاعات مسلمانان و ممنوعیت مهاجران مسلمان می‌زند، کار جسورانه‌ای بود.

مونا حیدر، فعال و شاعر آمریکایی که اخیراً در یکی از تبلیغات مایکروسافت حضور داشته می‌گوید: این‌ها بارقه‌های امید در زمانی است که مسلمانان بیش از همیشه هدف قرار گرفته‌اند.