صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۰۴۷۶۴
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷

گروه بین‌الملل: مسابقات سراسری حفظ قرآن «شیخ جاسم بن محمد بن ثانی» ویژه نونهالان قطری در این کشور آغاز شده است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «الشرق» قطر، این مسابقات با مشارکت 2 هزار و 48 نفر از شرکت‌کنندگان دختر و پسر از سراسر قطر، در شهر «دوحه»، پایتخت این کشور برگزار شده است.
رقابت‌های متسابقین پسر در مسجد «محمد بن‌عبدالوهاب» و دختران در مرکز قرآن و دعوت «موزه بنت محمد» در حال برگزاری است و تا پنجشنبه، 11 خردادماه ادامه دارد.
نونهالان دختر و پسر قطری و غیرقطری‌های مقیم این کشور در بخش حفظ یک جزء از پنج جزء آخر قرآن کریم با نظارت 30 کمیته داوری به رقابت پرداخته‌اند.
سلطان البدر، عضو کمیته برگزاری مسابقات قرآن «جاسم بن محمد بن ثانی» گفت: این مسابقات سالانه بوده و در هفته اول ماه رمضان برگزار می‌شود.
وی افزود: رقابت‌ها ویژه شهروندان قطری و افراد مقیم در این کشور است که گروه سنی کمتر از 12 سال ویژه شهروندان قطری و کمتر از هشت سال نیز ویژه افراد مقیم است.
البدر با اشاره به اهداف برگزاری مسابقات تصریح کرد: تشویق نونهالان به روی‌آوردن به قرآن و تلاوت و حفظ آن از اهداف این رقابت است و از این راه وزارت اوقاف می‌تواند صاحبان صوت‌های زیبا را شناسایی و آن‌ها را برای ادامه‌دادن حفظ قرآن در مراکز قرآنی تشویق کند.
یادآور می‌شود، مسابقه قرآن «شیخ جاسم بن محمد بن ثانی» قطر، شامل بخش‌های مختلفی از جمله بخش نونهالان ویژه شهروندان و غیرقطری‌های مقیم این کشور، بخش تازه‌مسلمانان، بخش غیر عرب‌زبانان خارج از قطر، بخش «گروه‌ها» ویژه شهروندان حفظ و ترتیل و تجوید اجزاء «5، 10، 15، 20، 25» قرآن، بخش حفظ کل قرآن و بخش مسابقه «برترین برترین‌ها» که هر سه سال یکبار برگزار می‌شود، است.