صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۱۶۰۰۰
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰

گروه بین‌الملل:کودک معلول ذهنی و درس ناخوانده فلسطینی که حافظ کل قرآن است می‌تواند آیات قرآن را از دیگر جملات عربی تشخیص دهد.


به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، «ابراهیم ماجد کباجه» کودک 9 ساله فلسطینی است که در اردوگاه نصیرات در نوار غزه زندگی می‌کند و با معلولیت ذهنی و تأخیر در رشد متولد شده است.
«مازن کباجه» عموی ابراهیم درباره او می‌گوید: مادر ابراهیم دائما او را در کنار تلویزیون می‌گذاشت تا به صدای قرآن گوش دهد. زمانی که کودک بزرگ شد به سمت تلویزیون می‌رفت و به آیات قرآنی که بر روی صفحه تلویزیون نوشته شده بود، نگاه می کرد اما بعد از گذشت چند سال مشخص شد، کودک بسیاری از آیات قرآن را حفظ است و می‌تواند کل قرآن را حفظ کند.
 مازن کباجه افزود: معجزه بزرگی که در ابراهیم رخ داده تنها در حفظ قرآن در این سن و علی رغم این که او به دلیل ضعف در بینایی و کند ذهنی نتوانسته به مدرسه برود، نیست بلکه نکته قابل توجه آن است که او می‌تواند آیاتی از قرآن را که در هر کتابی نوشته شده باشد مانند کتاب‌های مدرسه، تفسیر یا حتی روی صفحه موبایل تشخیص بدهد و بخواند و این در حالی است که او دیگر توانایی خواندن دیگر جملات عربی را ندارد.