صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۲۹۳۳۲
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴

گروه بین‌الملل: مجمع پژوهش‌های اسلامی وابسته به الازهر کتابی با عنوان «مع الحجیج: با حاجیان» را به زبان عربی به منظور توزیع در بین زائران مصری بیت‌الله الحرام چاپ و منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «الاهرام»، هدف از تألیف این کتاب، آگاه‌سازی زائران نسبت به مناسک حج و تبیین احکام این فریضه دینی برای آن‌ها به صورت مختصر و خلاصه است.
مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر، این کتاب را به عنوان هدیه در بین زائران مصری بیت‌الله الحرام توزیع می‌کند.
«محی‌الدین عفیفی»، دبیرکل مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر اظهار کرد: با توجه به افزایش سالانه شمار زائران بيت‌الله الحرام، ضرورت توجه به مشکلات میهمانان خانه خدا و دورماندن آن‌ها از تندروی و افراط‌گرایی باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به این که افراط‌گرایی در نتیجه عدم درک مفاهیم و آموزه‌های اسلامی شکل گرفته است، گفت: مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر تلاش کرده است از طریق توضیح مناسک حج در این کتاب، نحوه به جاآوردن این مناسک در آرامش و به دور از هر گونه عسر و حرج را تبیین کند.
عفیفی تصریح کرد: مباحث این کتاب باعث می‌شود که زائران بیت‌الله الحرام با طمأنینه و آرامش به ادای مناسک حج پرداخته و مانع از ایجاد سختی و مشکلات برای آن‌ها در حین ادای مناسک این فریضه می‌شود.
وی در پایان گفت: توزیع این کتاب در بین زائران مصری هم‌زمان با جلسات توجیهی و آموزشی حج که قبل از خروج از مصر برای آنان برگزار می‌شود، آغاز شده است.