صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۴۲۳۲۴
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴

گروه مسابقات: سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت علوم، در رشته‌های معارفی و آوایی در گرگان برگزار شد و دانشجویان نخبه قرآنی برخی مشکلات این جشنواره را مطرح کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سی و دومین جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت علوم از ۱۹ الی ۲۲ شهریورماه در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در رشته‌های معارفی(کتبی) و آوایی(حفظ، تحقیق و ترتیل) در بخش آقایان و بانوان دانشجو برگزار شد، اما برخی ضعف‌های بزرگ، این دوره از جشنواره را تحت الشعاع خود قرار داده بود.

این مسابقات که بالاترین سطح مسابقات دانشجویی را داراست، با وجود قدمت ۳۲ساله در ارائه امکانات به حافظان و قاریان نتوانست، عملکرد موفقی داشته باشد. از جمله این ضعف‌ها می‌توان به بی‌برنامگی در برگزاری جشنواره در بخش کتبی اشاره کرد. آزمون برخی متسابقان در بخش کتبی به علت ناهماهنگی‌های به وجود آمده، با یک ساعت و نیم تاخیر آغاز شد. همچنین، متسابقین درباره سوالات بخش کتبی اعتراضاتی را داشتند؛ اینکه برخی سوالات در سطح مسابقات سراسری دانشجویی نبود و حتی برای آزمون‌های مقطع متوسطه بدیهی بود، از جمله این سوالات می‌توان به اینکه همه چیز در جهان فناناپذیر است، الا؟ و یا حکمیت در کدام جنگ امیرالمومنین(ع) رخ داد؟ و ... که تعجب شرکت‌کنندگان در این بخش را به همراه داشت و آنها این سوالات آسان را نوعی توهین به خود محسوب می‌کردند.

از جمله دیگر ضعف‌های این جشنواره، تداخل برنامه‌های جانبی و بازدید از مناطق زیبای استان گلستان بود که انتقاد متسابقین را به همراه داشت. به عنوان مثال ساعت‌های بازدید از ساعت 17 تدارک دیده شده بود و متسابقین در رشته‌های حفظ و ترتیل و تحقیق در بخش آقایان در سالن خلیج فارس و بخش بانوان در سالن دانشجو تولیدات گیاهی مشغول به رقابت بودند.

از دیگر انتقادات متسابقین در بخش بانوان، تداخل این جشنواره با چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم بانوان اوقاف و امور خیریه بود. بسیاری از متسابقین در بخش بانوان که در هر دو مسابقه شرکت کرده بودند، از این جشنواره جا ماندند که سطح کیفی این دوره از جشنواره را با افت مواجه کرده بود.

اما دیگر نقدها به صورت تیتروار، شامل نبود پزشک و کمک‌های اولیه که برخی از دانشجویان نیز دچار مشکل در این زمینه شدند، فقدان کولر در خوابگاه‌های دانشجویان با وجود دمای شرجی استان گلستان و حتی نبود آب معدنی، عدم وجود اینترنت، کمبود صندلی در مراسم افتتاحیه و اختتامیه حتی برای متسابقین و نخبگان دانشجویی، اطلاع‌رسانی ضعیف، برخوردهای نامناسب برخی مسئولان بود که متسابقین به این موارد معترض بودند.

این موارد از جمله صحبت‌هایی بود که دانشجویان با خبرنگار اعزامی ایکنا به این مسابقات داشتند و با مراجعه به مسئولان برگزاری، پاسخی را دریافت نکردیم.