صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۶۶۰۲۳۸
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
در گفت‌و‌گو با ایکنا تبیین شد؛

گروه بین‌الملل: سردبیر ارشد بخش خارجی روزنامه «اوتسان» مالزی نحوه نگرش رسانه‌های مالزیایی به ایران و پوشش اخبار دینی قرآنی در این رسانه‌ها را تبیین کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، «محمود مواردی»، روزنامه‌نگار مالزیایی و سردبیر ارشد بخش خارجی روزنامه «اوتسان» که هفته گذشته و در حاشیه برپایی بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات در مصلای امام خمینی(ره)، میهمان غرفه ایکنا بود، توضیحاتی درباره پوشش اخبار دینی و قرآنی در رسانه‌های مالزی و نگاه این رسانه‌ها به ایران ارائه داد. 

وی با اشاره به این که حدود 30 سال است در عرصه رسانه‌ فعالیت دارد، گفت: متأسفانه برخی رسانه‌های مالزی در پوشش اخبار مربوط به ایران تحت تأثیر رسانه‌های مغرض غرب هستند و اخبار منفی رسانه‌های آمریکایی و اروپایی را منعکس می‌کنند.

محمود مواردی تصریح کرد: تأثیرپذیری رسانه‌های مالزی از غرب سبب شده است که اخباری دقیق و صحیح از ایران منعکس نکنند.

این فعال رسانه‌ای مالزیایی در ادامه از فعالان رسانه‌ای و دست‌اندرکاران کشورمان خواست که تلاش جدی و مضاعفی برای معرفی و شناسایی بهتر ایران از طریق رسانه‌های بین‌المللی انجام دهند.

سردبیر ارشد بخش خارجی روزنامه «اوتسان» در خصوص پوشش اخبار دینی و قرآنی در رسانه‌های مالزی نیز گفت: رسانه‌های مختلفی در کشور مالزی قرار دارند که به صورت تخصصی برای پوشش رویدادهای دینی اختصاص دارند، اما برخی رسانه‌ها نیز به صورت جزئی بر روی اخبار دینی تمرکز کرده و آن را تحت پوشش قرار می‌دهند.

وی در پایان یادآور شد: من در جریان سفر به ایران پیشنهاداتی در زمینه گسترش و تقویت روابط رسانه‌ای و امضای تفاهم‌نامه‌ به منظور تقویت صنعت گردشگری و توریسم ارائه داده‌ام.

بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات، 5 تا 12 آبان‌ماه در مصلای امام خمینی(ره) در تهران برگزار شد/.