صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۱۴۷۷۶
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره):

گروه جامعه ــ رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، با اشاره به اینکه اقدامات این ستاد، سند توانایی و اتکای به جوانان است و از سوی دیگر نشان دهنده خدمات ستاد به مردم است، گفت: امروز کشور به لحاظ مولفه‎های حکومت اسلامی در بهترین شرایط قرار دارد، چراکه کشور ما از نعمت‎های خدادادی زیادی برخوردار است و هر کدام می‎تواند مشکل اصلی کشور یعنی اشتغال را حل کند.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ نخستین کارخانه تولید سلول انسانی در غرب آسیا با حضور اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رییس جمهور، سید حسن قاضی زاده هاشمی؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سورنا ستاری؛ معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، حمیدرضا طیبی؛ رییس جهاد دانشگاهی و محمد مخبر؛ رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) افتتاح شد.

محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، با اشاره به اینکه اقدامات این ستاد، سند توانایی و اتکای به جوانان است و از سوی دیگر نشان دهنده خدمات ستاد به مردم است، از رفتار برخی مسئولین انتقاد و اظهار کرد: متاسفانه برخی اختلافات در کشور و بگومگو‌هایی که در فضای مجازی رخ می‎دهد موجب نگرانی عموم جامعه شده و برخی را نگران می‎کند. این رفتار‌ها جو را خراب می‎کند.

وی با تاکید بر اینکه امروز کشور به لحاظ مولفه‎های حکومت اسلامی در بهترین شرایط قرار دارد، گفت: کشور ما از نعمت‎های خدادادی زیادی برخوردار است و هر کدام می‎تواند مشکل اصلی کشور یعنی اشتغال را حل کند. زمانی که می‎بینیم ۲۷۰۰ کیلومتر مرز آبی و معادن زیادی داریم، همچنین ۹۵ درصد تولید زعفران دنیا و متنوع‎ترین محصولات صنایع دستی دنیا را در اختیار داریم چرا باید نگران باشیم، اما متاسفانه از این نعمات استفاده خوبی نکرده‎ایم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، تصریح کرد: با این پتانسیل نباید شرایط به‎گونه‎ای باشد که برای ایجاد ۵ میلیون شغل در مردم ایجاد اضطراب کنیم، زیرا این اجحاف به مردم و جامعه است. در تمام کشور‌هایی که رشد شتابان داشتند دو محور مشترک وجود دارد؛ یکی موضوع توجه به شرکت‎های کوچک و متوسط و دیگری تمرکز بر روی شرکت‎های دانش بنیان است.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام از هیچ رانتی در پروژه‎های خود استفاده نمی‎کند، گفت: در هیچ مزایده و مناقصه‎ای رانت نداشتیم و هیچ حضوری در واگذاری‎های اصل ۴۴ به جز یک مورد نداشتیم. رویکرد ما در شرکت‎داری غیرماندگار بودن است به طوری که از ۱۰۴ شرکت در سال‎های گذشته در سال ۹۶ به ۶۰ شرکت رسیدیم و مصمم هستیم این تعداد را در سال ۹۷ به ۵۰ شرکت برسانیم و تاکنون ۲۸۱ شرکت را به مردم واگذار کرده‎ایم.

مخبر ادامه داد: هیچ فعالیتی نداشتیم که بهتر از بخش خصوصی مالیات آن را نداشته باشیم و سازمان مالیاتی این موضوع را تایید می‎کند. حتی در مواردی، چون ساخت مدرسه و بیمارستان می‎توانستیم به صورت قانونی مالیات ندهیم، اما همین کار را هم نکردیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: به هیچ وجه با بخش خصوصی رقابت نمی‎کنیم و رقیب دولت هم نیستیم. هر فعالیتی که داریم اگر بخش خصوصی بخواهد آماده واگذاری آن هستیم و بهترین رابطه را با دولت داریم. در چارچوب‎های تنظیم شده حتما فعالیت‎های ما باید در محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی باشد. شش مکانیزم را برای اشتغالزایی در نظر گرفته‎ایم و بیش از ۴۵۰ هزار فرصت شغلی را عمدتا در مناطق محروم ایجاد کرده‎ایم.
 
انتهای پیام