صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۱۶۹۷۱
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶

کانون خبرنگاران نبأ ــ فرماندار شهرستان عجب‌شیر بیان کرد: دلیل پیروزی امام خمینی(ره) در حرکت‌های سیاسی عدم غوطه‌وری در مسائل خارجی بوده است. در واقع امام خمینی(ره) وضعیت معیشتی و داخلی کشور را اساسی‌ترین مسئله مورد نظر قرار داده بود و امام بیش از بیش به فکر مردم بود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، عادل اصغرپور، فرماندار شهرستان عجب‌شیر در نشست ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین 15 خرداد این شهرستان که روز گذشته، اول خرداد‌ماه برگزار شد، بیان کرد: باید جایگاه ویژه مردم در تدوین، اجرا و مدیریت برنامه‌های سالروز ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) که به عزت نظام و کشور بر‌می‌گردد و جنبه ملی، فراملی و بین‌المللی دارد، بیشتر لحاظ و برنامه‌ها در این مسیر تدوین و اجرا شود.
فرماندار شهرستان عجب‌شیر تصریح کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی تحولی عظیم در جهان ایجاد کرد که وظیفه ما تداوم حرکت انقلابی آن بزرگوار و تبیین اندیشه‌های تابناک او برای نسل جوان است.
وی افزود: ایام‌‌الله 14 خرداد، سالگرد رحلت حضرت امام(ره) و قیام خونین 15 خرداد بهترین زمان و فرصت مناسب برای تبیین و ترویج اندیشه‌های امام(ره) و انتقال آرمان‌های آن امام راحل به دنیا و آزادی‌خواهان جهان است.
اصغرپور اظهار کرد: دلیل پیروزی امام(ره) در حرکت‌های سیاسی عدم غوطه‌وری در مسائل خارجی بوده است. امام خمینی(ره) وضعیت معیشتی و داخلی کشور را اساسی‌ترین مسئله مورد نظر قرار داده بود و امام بیش از بیش به فکر مردم بود.
وی با اشاره به سه رکن ایمان و توجه به ارزش‌های اسلامی، وحدت و انسجام ملت و رهبری به‌عنوان ارکان اصلی و اساسی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران با تکیه به این ارکان توانست بزرگ‌ترین حادثه تاریخ معاصر را خلق کند و مایه برکت برای آیندگان باشد. در واقع نقش حضرت امام(ره) به‌عنوان رکن رهبری نقشی بی‌بدیل و نمونه بود؛ چنان‌که مدیریت و رهبری ایشان در تمام عرصه‌ها باعث رسیدن این انقلاب به بزرگی و عظمت شد. همچنین یکی از پیام‌های مهم حضرت امام(ره) به بشریت و جهانیان این بود که عمل بر اساس تکلیف دینی و آموزه‌های دینی رمز موفقیت تمام ملت‌ها است.
وی در ادامه به سر برتری و فضیلت شب قدر و این که چگونه می‌توان ارزش لیالی قدر را درک کرد، اشاره و افزود: آن شب قدر حقیقی بستگی به میزان معرفت و درک ما دارد. باید به درون روح، دل و جان خودمان مراجعه کنیم. آن سِر شب قدر را در درون دل خودمان بیابیم و حالا اگر به آن معرفت لازم رسیدیم شب و روزش هم فرق نمی‌کند. اگر چه شب قدر بر سایر شب‌ها و روزهای دیگر امتیاز دارد ولی همه این‌ها زمینه‌ساز و شرط اعدادی به قول فلاسفه است؛ یعنی مُعدی است برای اینکه ما تحول، تنبه و خودشناسی پیدا کنیم و نفس خودمان را تطهیر کنیم تا منقلب شویم و توبه کنیم و از خدا بخواهیم تا به آن نتیجه و هدف مورد نظر برسیم.
فرماندار شهرستان عجب‌شیر در پایان عنوان کرد: همه به دنبال سعادت و کمال خودمان هستیم. همه می‌خواهیم به آرامش و نشاط معنوی و به یک خوبی و صلاح برسیم؛ یعنی آنچه که به نفع ماست. شب قدر دل‌های ما را نرم و آماده و پیوند ما را با خداوند قو‌ی‌تر می‌کند. همچنین اگر پیوند مؤمنان با خداوند قوی‌تر شود؛ پیوند خود مؤمنان با یکدیگر هم قوی‌تر می‌شود. در این شب‌ها برای وحدت، اتحاد، انسجام و هماهنگی ملی، باید دعا کنیم و دل‌هایمان را نرم کنیم و زمانی که روح انسان لطیف شود، محبت و عطوفت در آن به فعلیت برسد، آن انسجام هم حاصل و نشاط معنوی هم برای ما حاصل می‌شود.

جعفر آهی

انتهای پیام