صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۱۷۴۴۲
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶

گروه بین‌الملل ـ هفتمین دوره مسابقات ملی قرآن کریم امارات ویژه افراد معلول و کم‎توان، 6 تا 10 خردادماه سال جاری در شهر «دبی» برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری رسمی امارات(وام)، این مسابقات به همت باشگاه «صاحبان همت و اراده» دبی و با حضور 285 شرکت‌کننده از مناطق مختلف امارات برگزار خواهد شد.
 
هفتمین دوره این مسابقات از نظر شرکت‌کننده 20 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته و امسال برای نخستین بار تعدادی از دانش‌آموزان نیز حضور دارند.
 
در این مسابقات، معلولان و افراد ناتوان در حوزه‌های مختلف جسمی، حرکتی، شنوایی، بینایی و ذهنی حضور دارند و در رشته‌های مختلف حفظ کل قرآن، حفظ 20 جزء، حفظ 15 جزء، حفظ 7 جزء، حفظ 5 جزء، حفظ سه جزء، حفظ دو جزء، حفظ یک جزء و حفظ سوره‌های کوتاه قرآن به رقابت می‌پردازند.
 
این رقابت‌ها در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود که برای هر گروه یک سالن مجزا در نظر گرفته شده و برای انتخاب داوران از مؤسسه جایزه بین‌المللی قرآن دبی و اداره امور اسلامی و فعالیت‌های خیریه دبی نیز کمک گرفته شده است.
 
در این مسابقات علاوه بر شهروندان اماراتی، ملیت‌های مختلف ساکن در این کشور نیز حضور دارند و افراد حاضر در این مسابقات باید دارای گزارش پزشکی و کارت ویژه معلولیت باشند.
 
انتهای پیام