صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۲۱۱۳۳
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
همزمان با شب 27 ماه رمضان؛

گروه بین‌الملل ـ آیین تجلیل از نفرات برتر بیست و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مصر که فروردین‌ماه سال جاری در قاهره برگزار شد، همزمان با شب بیست و هفتم ماه رمضان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع؛ این مراسم شامگاه دوشنبه(21 خردادماه) و با حضور عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر برگزار می‌شود و از نفرات برتر بیست و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن این کشور تجلیل خواهد شد.
 
وزارت اوقاف مصر، یک میلیون پوند مصری جایزه برای نفرات برتر این رقابت‌ها در نظر گرفته که در شب 27 ماه رمضان در میان برگزیدگان این دوره از مسابقات توزیع می‌شود.
 
در این مراسم همچنین، از نفرات برتر مسابقات ملی قرآن ویژه معلولان و افراد دارای نیازهای خاص که سال جاری میلادی به همت وزارت اوقاف مصر برگزار شد، تجلیل به عمل خواهد آمد.

یادآوری می‌شود، بیست و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مصر ۴ تا 9 فروردین‌ماه با حضور ۶۶ شرکت‌کننده از ۵۰ کشور جهان و به همت وزارت اوقاف این کشور در 4 رشته برگزار شد که در رشته حفظ کل قرآن با قرائت‌های هفتگانه ویژه عرب‌زبانان و غیر عرب‌زبانان، اسماعیل فؤاد اسماعیل از مصر، محمود سعید ضیف الله از مصر و عمر یوسف جزاع فهد شعلان از کویت رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.
 
همچنین، در رشته حفظ کل قرآن و فهم احکام و مفاهیم واژگان قرآنی ویژه عرب‌زبانان و غیر عرب‌زبانان، بلقاسم خیرالدین از الجزائر، حسن مصطفی بشیر از نیجریه، جهاد یونس احمد ضمره از اردن و عبدالرحمن عبدالله حسن از بحرین حائز رتبه‌های اول تا چهارم شدند.

در رشته حفظ کل قرآن و تجوید ویژه شرکت‌کنندگان غیر عرب‌زبانان نیز محمد مجاهد الاسلام از بنگلادش، هیثم صقر احمد از کنیا و محمد یوف محمدی از تاجیکستان رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

همچنین، در  رشته حفظ کل قرآن برای نوجوانان زیر ۱۲ سال ویژه شهروندان مصری و ملیت‌های مقیم این کشور، عبدالله عمار محمد السيد، مصطفى عبدالغنى محمود، نصر السيد نصر عبدالسلام و تسنیم محمد محمد و محمد سلامة محمد عبدالزين رتبه‌های اول تا چهارم را کسب کردند.

انتهای پیام