صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۲۲۵۷۷
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳
تیرماه برگزار می‌شود؛

گروه بین‌الملل - هشتمین دور گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سیلیسی، به همت مركز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و كلیسای ارمنی حوزه سیلیسی در لبنان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ این دور از گفت‌وگو‌ها ششم تا هشتم تیرماه سال جاری با موضوع «ادیان و محیط زیست» برگزار خواهد شد و بعد از ظهر روز چهارشنبه (6 تیرماه) با حضور و سخنرانی ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مقام عالی جاثلیق آرام اول، رهبر ارامنه حوزه سیلیسی، رسماً افتتاح می‌شود.

اولین جلسه علمی این دور از گفت‌وگوها با موضوع «محیط زیست و ارزش‌های مشترك اخلاقی در ادیان الهی» روز پنجشنبه (7 تیرماه) با سخنرانی آرتیوت ضهرابیان، از تهران، شهین اعوانی، استاد دانشگاه و معاون پژوهشی و تحصیلات تكمیلی مؤسسه علمی حكمت و فلسفه ایران برگزار می‌شود.

«تعامل رهبران ادیان با محیط زیست» دو الگوی شاخص حضرت محمد (ص) و حضرت عیسی مسیح (ع) موضوع دومین جلسه علمی هشتمین دور گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سیلیسی است. در این دور از گفت‌وگوی دینی حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، عضو شورای خبرگان رهبری و اسقف اعظم سیبوه سركیسیان، خلیفه ارامنه تهران حضور و به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

سومین جلسه علمی هشتمین دور گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سیلیسی با موضوع «تأثیر محیط زیست سالم در زندگی فردی و اجتماعی از دیدگاه اسلام و مسیحیت» با ارائه مقالات علمی توسط برج حاجیان، مدیركل وزارت محیط زیست لبنان، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد، مدیركل سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، مرتضی صانعی، مدیركل تحصیلات تكمیلی و عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

سلسله جلسات علمی این دور از گفت‌وگوی دینی با موضوع «انسان و طبیعت در آموزه‌های ادیان اسلام و مسیحیت» به پایان می‌رسد. در جلسه چهارم سید حسن اسلامی، استاد دانشگاه و عضو هیأت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب قم، كارن خانلری، نماینده ارامنه تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی و مقام روحانی هرانت طهانیان، مسئول اتحاد كلیسایی در مقر كاتولیكوسی سیلیسی مقالات خود را ارائه می‌دهند.

آیین اختتامیه روز جمعه (8 تیرماه) با حضور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی تسخیری، رئیس مركز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های این سازمان و جاثلیق آرام كشیشیان، رهبر ارامنه حوزه سیلیسی همراه با جلسه گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت برگزار می‌شود.

بنابر اعلام این خبر، مركز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تاکنون اقدام به برگزاری هفت نشست دینی با كلیسای حواریون ارمنی حوزه سیلیسی کرده که هفتمین دور این گفت‌وگوها طی روزهای 23 و 24 آذرماه 96 با عنوان «نقش عقلانیت و اخلاق دینی در جلوگیری از خشونت و افرا‌ط‌گرایی» در تهران برگزار شد.

انتهای پیام