صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۳۸۲۵۲
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
در حرم حضرت معصومه(س)؛

گروه معارف ــ پیکر آیت‌الله محمدعلی اسماعیل‌پور قمشه‌ای از اساتید و علمای حوزه علمیه در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

به گزارش ایکنا از اصفهان، آیت‌الله محمدعلی اسماعیل‌پور از اساتید و علمای حوزه‌علمیه روز گذشته، 21 مردادماه در سن 78 سالگی درگذشت.
پیکر آیت‌الله محمدعلی اسماعیل‌پور صبح امروز دوشنبه، 22 مردادماه با حضور اقشار مختلف مردم، طلاب و مسئولان تشییع و در جوار حرم حضرت معصومه در قم به خاک سپرده شد.
آیت‌الله امحمدعلی اسماعیل‏پور قمشه‏‌ای در آذر ماه ۱۳۱۹ شمسی در خانواده‌ای مذهبی دذر شهرضا چشم به جهان گشود. وی علوم جدید را در شهرضا فراگرفت و سپس برای کسب علوم دینی به حوزه علمیه رفت.
وی مقدمات سطح متوسط و حکمت و کلام را نزد استادان و علمای شهرضا فرا گرفت. به ‌طوری که در ادبیات از محضر حجت‌الاسلام حاج میرزا نصرالله زارعان، در دروس سطح و حکمت متعالیه از محضر حضرت آیت‌الله حاج میرزا محمد رضا مهدوی و حکیم وارسته آیت‌الله شیخ محمد هادی فرزانه بهره‏ بردند. مدتی نیز نزد استاد الهی قمشه‌ای حکیم و مترجم بزرگ قرآن کریم  تلمذ کرد. وی طب قدیم را نزد استاد دکتر سید محمد حسین مدرسی آموخت.
وی در سال ۱۳۳۹ هجری شمسی از شهرضا به قم رفته و در آنجا هجرت و سطوح عالیه را نزد استادان آن زمان فرا گرفتند.
مباحث حکمت را نزد علامه سید محمد حسین طباطبایی و در محضر حضرات آیات عظام سید روح‌الله موسوی خمینی، حاج سیدمحمد رضا گلپایگانی، حاج سید محمد محقق داماد و حاج میرزا هاشم آملی ـ رضوان الله تعالی علیهم ـ به تحقیق و تکمیل دروس خارج فقه و اصول پرداختند.
آیت‌الله العظمی اسماعیل‏‏پور در ضمن تحصیل، به تدریس علوم متداوله و کتب دارجه از مقدمات تا سطوح عالیه و کتب حکمت و کلام می‏‌پرداختند تا اینکه به درجه رفیع اجتهاد رسیدند.  وی یک دور کامل قرآن کریم را تفسیر کردند.

انتهای پیام