صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۵۲۵۸۷
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰

گروه بین‌الملل ـ یک منبع قضایی در کشور آفریقایی موزامبیک از آغاز محاکمه 200 عضو جنبش افراط‌گرای «الشباب» در این کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی؛ این منبع که خواست نامش فاش نشود، در این باره اعلام کرد: محاکمه 200 زندانی متهم به عضویت در جنبش جهادی الشباب که اقدام به ایجاد رعب و وحشب در مناطق نفت‌خیز شمال این کشور کرده‌اند از امروز(11 مهرماه) آغاز شد.

براساس اعلام این منبع؛ 50 نفر از این متهمان از کشور همسایه تانزانیا هستند، که در داخل زندانی واقع در استان «کابو دلگادو» محاکمه می‌شوند.

 دفتر دادستان کل این استان در این باره گفت: این متهمان به‌عنوان تروریست محاکمه نمی‌شوند، زیرا  ارتکاب جرم آن‌ها مربوط به قبل از تصویب قانون ضد تروریسم است.

پارلمان موزامبیک در فرودرین‌ماه سال 96 قانونی را تصویب کرد که به موجب آن، مجازات علیه تروریست‌ها تشدید می‌شود.

از ماه اکتوبر 20‌17 روستاهای استان کابو دلگادو شاهد حملات خونین توسط عناصر گروه افراطی «الشباب» است، به طوری که اعضای این گروه افراطی تاکنون بیش از 50 شهروند غیرنظامی را به قتل رسانده و چندین روستا را به آتش کشیده‌اند و هزاران نفر را مجبور به ترک خانه‌هایشان کرده‌اند.

گفتنی است که جنبش الشباب در موزامبیک هیچ گونه ارتباطی با جنبش معروف «الشباب» سومالی که گروهی تندرو و افراطی است، ندارد. با وجود اینکه مقامات موزامبیک نیروهای ارتش و پلیس هنوز را در  مناطق مرزی با تانزانیا مستقر و تاکنون صدها مظنون را دستگیر کرده‌ا‌ند اما هنوز  نتوانسته است این گروه را کاملا ریشه‌کن کند.

موزامبیک کشوری است در جنوب شرق آفریقا و پایتخت آن ماپوتو است. 56 درصد از مردم موزامبیک مسیحیان و 18 درصد مسلمانان هستند.

 انتهای پیام