صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۷۴۸۳۸
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱

گروه فرهنگی ـ معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اجرای ۵۶ برنامه فرهنگی در بقاع متبرکه گفت: طرح آرامش بهاری، نشاط معنوی و سوگواره یاس نبوی از مهمترین این برنامه‌ها است.

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سیدموسی موسوی، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان امروز، ۲ دی‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در راستای استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه طرح‌‌‌های متعددی را در این اماکن اجرایی می‌کند چراکه این مکان‌ها بستر مناسبی برای ترویج مبانی دینی ـ فرهنگی است.
معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان بیان کرد: از برنامه‌های شاخص، طرح آرامش بهاری در ایام نوروز در بقاع متبرکه است که پذیرای مهمانان نوروزی و آغاز مراسم تحویل سال و دعای تحویل سال است.
وی سوگواری یاس نبوی در عزاداری دخت نبی اکرم(ص) را از دیگر برنامه بقاع متبرکه خواند و گفت: عزاداران از تمام نقاط تهران به صورت هیئت و دسته‌های عزاداری وارد بقاع متبرکه می‌‌شوند.
این مسئول با اشاره به اجرای طرح نشاط معنوی ویژه ایام تعطیلات تابستان در بقاع متبرکه و امامزادگان استان افزود: در ایام ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی را با نام سفره‌های کرامت و محافل انس با قرآن و کرسی تلاوت پیش‌بینی می‌شود.
موسوی ادامه داد: در شب قدر برنامه احیا و خیمه معرفت در بقاع متبرکه برگزار می‌‌شود، همچنین طرح پاسخگویی به مسائل شرعی را در ایام ماه رمضان داریم.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به طرح بصیرت عاشورایی ابراز کرد: در ایام محرم نیز برنامه شهادت حضرت رسول(ص)، امام حسن(ع) و امام رضا(ع) برنامه‌‌هایی در بقاع متبرکه داریم که با عنوان بصیرت عاشورایی برگزار می‌شود.
وی افزود: این اداره جشن بزرگ ولایت علوی اکمال دین نبوی را به مناسبت عید غدیرخم و اعلام وصایت و ولایت امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) در امامزادگان استان برگزار می‌شود.
موسوی اظهار کرد: در مجموع 56 برنامه شاخص و مهم در بقاع متبرکه و امامزادگان استان زنجان اجرایی می‌شود که البته استقبال از آنها نیز مطلوب است.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان‌ بیان کرد: بیش از 120 امامزاده در استان زنجان وجود دارد که در شهرستان‌های مختلف مدفون هستند.
انتهای پیام