صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۷۶۷۶۹
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵

گروه بین‌الملل ــ پس از برگزاری مذاکرات صلح در شهر ابوظبی (پایتخت امارات متحده عربی) و دیدار نمایندگان گروه تروریستی طالبان با مقامات آمریکایی، قرار است افغانستان، هیئتی را برای گفت‌وگو با این گروه به جده اعزام کند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «دید» افغانستان؛ قرار است دور بعدی مذاکرات صلح با گروه طالبان، اوایل سال آینده میلادی در جده (یکی از شهرهای عربستان سعودی) برگزار شود. در همین راستا، فریدون خوزون (معاون سخنگوی ریاست اجرایی افغانستان) گفته است که دولت این کشور هیئتی را برای نشست آینده با گروه طالبان به جده خواهد فرستاد.

این در حالی است که اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان در تماس تلفنی با ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی درباره روند صلح صحبت کرده است. وی در همین رابطه از حمایت عربستان نسبت به روند صلح به رهبری و مالکیت مردم افغانستان قدردانی کرد.

گفتنی است، مذاکرات صلح افغانستان اخیراً در ابوظبی و میان نمایندگان گروه طالبان و مقامات آمریکایی با حضور نمایندگانی از عربستان سعودی، پاکستان و امارات متحده عربی برگزار شده بود. دولت افغانستان هیئتی را برای گفت‌وگو با گروه طالبان به ابوظبی فرستاد، اما طالبان با این هیئت دیدار نکرد.

طالبان تاکنون در رابطه با مذاکرات جده اظهارنظر نکرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط