صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۸۷۲۸۴
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳

گروه بین‌الملل ـ نمایشگاهی بین‌المللی در شهر «موصل» واقع در شمال عراق برپا شده که در آن جنایات داعش در این منطقه در قالب عکس و هنرهای تجسمی به تصویر کشیده شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری أخبارالان؛ بزرگترین نمایشگاه بین‎المللی هنری موصل با شعار «بازگشت به موصل» برای نخستین بار پس از آزادی این شهر از چنگال داعش، با همکاری هنرمندان داخلی و خارجی در موزه تاریخی این شهر برگزار شده است.

مصطفی احمد المولی، ناظر این نمایشگاه، در این باره گفت: «بازگشت به موصل» عنوان این نمایشگاه است و این رویداد با مشارکت بسیاری از شرکت‌های خارجی، مؤسسات و سازمان‌های محلی برگزار شده است.

وی تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه واکنشی به جنایات داعش علیه آثار تاریخی موصل و موزه این شهر است و  هدف از برپایی آن تبیین این موضوع است که موزه موصل به وضعیت گذشته خود و حتی بهتر از آن باز خواهد گشت.

مروان فتحی، هنرمند سرشناس تجسمی‌کار عراق، نیز از هنرمندانی است که در آثار خود به صورت نمادین جنایات وحشتناک داعش در موصل را به تصویر کشیده است.

طلال، یکی از شرکت کنندگان در این نمایشگاه، در این باره گفت: «منزل من یکی از آثار باستانی تاریخی موصل به شمار می‌رود. در منزل خود آثار هنری بسیاری داشتم که همه آنها با حمله داعش تخریب شد و آنها کتابخانه من را آتش زدند و چیزی از آن باقی نگذاشتند».

وی افزود: برگزاری این نمایشگاه حامل این پیام مهم است که موصل هرگز نمی‌میرد و با تلاش فرزندان خود دوباره متولد شده است.

بازدیدکنندگان نیز پیام این نمایشگاه را امید به بازگشت صلح به موصل اعلام و تأکید کردند: تابلوهای هنرمندان در نمایشگاه رنج‎های اهالی موصل در زمان تسلط داعش را به تصویر کشیده‌ است و آنها با دیدن تابلوهای هنری که ثابت می‌کند موصل بار دیگر بیدار شده است، عطر آزادی را استشمام می‌کنند.

همچنین، متیو از انگلستان با حضور در این نمایشگاه با جمع‌آوری تصاویری از آثار باستانی موصل و موزه آن قبل و پس از تخریب از سوی داعشی‌ها تلاش می‌کند که فیلم مستندی را از جنایات این گروه تروریستی برای نسل‌های آینده تهیه کند.

انتهای پیام