صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۸۹۳۵۶
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴
تا پایان بهمن؛

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: براساس تصمیم شورای سیاست‌گذاری جشنواره شکوه شکیبایی، علاقه‌مندان تا پایان بهمن‌ماه فرصت دارند، آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

ابراهیم قاسمی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان مسئولیت برگزاری جشنواره شکوه شکیبایی با محوریت آواها و سرودها را برعهده گرفته است و بنا به تصمیم شورای سیاست‌گذاری مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا پایان بهمن‌ماه تمدید شد.
وی هدف از این جشنواره را اشاعه و ترویج فرهنگ منور حسینی و زینبی با تأکید بر اصول و ارزش‌های خاندان عصمت و طهارت (ع)، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیرة ائمه معصومین به ویژه پیام‌آور عاشورا حضرت زینب کبری (س)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار بر‌تر فرهنگی هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف حضرت زینب (س) و کمک به انتشارگسترده‌تر این آثار برشمرد.
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: ایجاد رقابت سالم به منظور کشف و شناسایی استعدادهای برتر فعالان آواها و سرودها در حوزه معارف اسلامی در کشور و معرفی و شناسایی بعد نشاط زندگی خاندان عصمت و طهارت(ع) به ویژه حضرت زینب (س) از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
وی گفت: موضوعات مرتبط پیرامون زندگی و ابعاد مختلف شخصیت مادر عاشورا و اسوه مقاومت و شجاعت حضرت زینب (س) و همچنین پیرامون ویژگی‌های آن بانوی حماسه‌ساز در پیوند با واقعه عاشورای حسینی و رویدادهای پس از آن با محورهای ابعاد شخصیتی و رفتاری حضرت زینب (س)، نگاه زیبا شناختی حضرت زینب (س)، بصیرت، شجاعت و ظلم‌ستیزی حضرت زینب (س) و مدیریت جهادی و مسؤولیت‌پذیری حضرت زینب (س) به عنوان محورهای این جشنواره اعلام شده است.
قاسمی خاطرنشان کرد: این جشنواره در بخش‌های سرود گروهی و انفرادی«آوا، مدیحه و ابتهال» اجرا می‌شود و ارسال آثار به سه زبان فارسی ، ترکی و عربی است.
وی افزود: آخرین مهلت ارسال آثار پایان بهمن امسال اعلام شده است؛ زمان برگزاری مرحله نهایی به صورت اجرای حضوری ١٥ اسفند ماه امسال و زمان اختتامیه و اهداء جوایز ١٦ اسفند ماه مصادف با شب ولادت حضرت امام محمدباقر(ع) در فرهنگسرای امام خمینی(ره) خواهد بود.
قاسمی افزود: علاقمندان جهت دریافت فراخوان و فرم‌های شرکت در جشنواره به سایت  http://zanjan.farhang.gov.ir اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به نشانی پستی میدان استقلال، ساختمان مرکزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، دبیرخانه دائمی جشنواره ملی حضرت زینب (س) "شکوه شکیبایی" مراجعه و با شماره ٠٢٤٣٣٥٦٦١٤٧،  شماره نمابر ٠٢٤٣٣٥٤١٠٨٠ تماس حاصل کنند.
انتهای پیام