صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۷۹۲۰۹۵
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰

گروه اجتماعی- مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: مرحله دوم جشن نیکوکاری به‌منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای نیازمندان در آستانه سال نو در روزهای 15، 16 و 17 اسفند با شعار «عیدی برای همه» در سطح استان زنجان برگزار می‌شود.

هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی کمیته امداد در روزهای پایانی سال را برگزاری جشن نیکوکاری است که مرحله اول این مراسم ملی و معنوی از ابتدای دی‌ماه آغاز شد.
وی ادامه داد: همزمان با سراسر کشور مرحله دوم جشن نیکوکاری به‌منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی به نیازمندان در آستانه سال نو در روزهای 15، 16 و 17 اسفند با شعار «عیدی برای همه» در سطح استان زنجان نیز برگزار می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان به راهبرد اصلی این نهاد این اشاره کرد و گفت: توانمندسازی جامعه هدف با محوریت اشتغال و زمینه‌سازی برای استقلال اقتصادی خانواده‌ها از راهبردهای اصلی کمیته امداد در حوزه محرومیت‌زدایی است.
وی ادامه داد: باهمین رویکرد در سال جاری تاکنون بیش از 1600 فرصت شغلی جدید از طریق پرداخت بیش از 27 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد و اقشار آسیب‌پذیر ایجاد شده است.
صفری یکی از فعالیت‌های مهم امسال کمیته امداد استان زنجان در حوزه اشتغال را ایجاد طرح‌های اشتغال نو و بدیع خواند و افزود: درمجموع 31 طرح نو و خلاقانه در سطح استان زنجان از ابتدای امسال با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مناطق مختلف برای مددجویان تحت حمایت این نهاد ایجاد شده است.
وی به سرفصل‌های دیگر فعالیت‌های اشتغال‌زایی این نهاد در استان زنجان نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان و فرزندان آن‌ها از طریق تعامل با مراکز کاریابی و واحدها و مراکز صنعتی و تولیدی و پرداخت بسته‌های تشویقی به این مراکز در صورت به‌کارگیری مددجویان تحت حمایت از اقدامات و فعالیت‌های مهم کمیته امداد استان زنجان در این بخش است.
صفری با بیان اینکه ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان تحت حمایت باهدف زمینه‌سازی برای اشتغال جامعه هدف به‌عنوان یکی دیگر از خدمات مهم این نهاد در حوزه اشتغال است، افزود: از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه بیش از 2 هزار و 700 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای این نهاد بهره‌مند شده‌اند.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه به توسعه مشارکت‌های مردمی به‌عنوان یکی از راهبردهای مهم این نهاد در حوزه محرومیت‌زدایی اشاره کرد و گفت: هدف از توسعه مشارکت‌های مردمی تقویت همدلی و مسئولیت اجتماعی اقشار مختلف جامعه در قبال نیازمندان است.
وی از افزایش سرانه دریافتی ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان خبر داد و افزود: با مشارکت اثربخش خیران و حامیان میانگین سرانه دریافتی ایتام تحت حمایت این نهاد به 391 هزار تومان و فرزندان محسنین به 201 هزار تومان رسیده است.
وی افزود: تلاش می‌کنیم با ایجاد تعامل با دستگاه‌های مختلف و زمینه‌سازی برای مشارکت اقشار مختلف جامعه و بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ای به‌ویژه صداوسیما، جراید محلی و سایت‌های خبری استان، عیدی مناسبی برای نیازمندان با هم‌افزایی کمک‌های مردمی و اعتبارات داخلی این نهاد فراهم کنیم.
انتهای پیام