صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۰۳۱۰۳
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵

گروه بین‌الملل ــ فرمانده قوای مسلح افغانستان اظهار کرد: گروه طالبان برای اینکه در روند گفت‌وگوهای صلح امتیاز به دست آورد، حملات خود را به استان‌های مختلف افزایش داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آریانانیوز» افغانستان؛ ژنرال بسم‌الله وزیری (فرمانده قوای مسلح کشور) اظهار کرد: طالبان می‌خواهد با انجام این حملات در روند گفت‌وگوهای صلح کسب امتیاز کند.

وی همچنین افزود: نیروهای امنیتی افغانستان در برابر این رویکرد طالبان ایستادگی کرده و آنان را سرکوب می‌کند.

همچنین ژنرال آدمس (مشاور ارشد نیروهای خارجی در بخش آموزش ارتش ملی افغانستان) گفته است که اکنون افغانستان بیشتر از هر وقت دیگر به یک ارتش ملی ورزیده و مسلکی نیاز دارد و ناتو برای رسیدن به صلح و آموزش‌ نیروهای امنیتی کمک‌های بیشتری خواهد کرد.

گفتنی است، همزمان با افزایش جنگ در افغانستان، 358 افسر ارتش ملی پس از فرا گرفتن آموزش‌های جنگی در دانشگاه نظامی ژنرال محمد قسیم فهیم، اکنون آماده مقابله با دشمن هستند.

در حالی ‌که تلاش‌ کشورهای مختلف، بیش از هر زمان دیگری برای رسیدن به صلح در افغانستان ادامه دارد، ولی جنگ میان گروه‌ طالبان و نیروهای امنیتی در بخش‌هایی از این کشور اوج گرفته است. قرار است طی این هفته دو گروه طالبان و نمایندگان دولت افغانستان با هم دیدار کنند.

انتهای پیام