صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۴۳۶۳۴
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸

گروه بین‌الملل ــ سردار مسعود خان، رئیس منطقه کشمیر تحت نظارت پاکستان از حمایت‌های ایران از مردم سرکوب‌شده جامو و کشمیر قدردانی کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «دان نیوز» پاکستان، سردار مسعود خان با انتقاد از کشورهای عربی گفت: کشورهای عربی و غربی در قبال کشمیر مصلحتی عمل کرده و از ما حمایت نکردند.

وی با تشکر از ایران به خاطر موضع‌گیری قدرتمندش در حمایت از مردم سرکوب شده کشمیر افزود: کشورهای چین، ایران و ترکیه آشکارا از ما حمایت کردند و ما از آن‌ها تشکر می‌کنیم.

یادآور می‌شود، رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مد ظله العالی) بارها در بیانات خود به موضوع کشمیر اشاره و با ابراز ناراحتی از وضعیت مسلمانان این منطقه تأکید کرده‌اند: «ما با دولت هند روابط خوبی داریم اما انتظار و توقع از دولت هند این است که سیاستی منصفانه در قبال مردم نجیب کشمیر در پیش بگیرد و به مردم مسلمان این منطقه زور گفته نشود».

دولت هند ۱۴ مرداد سال جاری ماده ۳۷۰ قانون اساسی را که به منطقه جامو و کشمیر وضعیتی ویژه ارائه می‌کرد و براساس آن این منطقه خودمختار بود، لغو کرد که پس از این تصمیم، تنش‌ها میان دهلی نو و اسلام آباد بر سر کشمیر تشدید شد.

انتهای پیام