صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۵۹۰۶۴
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵

دیگر رسانه‌ها ــ 107 عضو مجلس نمایندگان آمریکا به تصمیم این کشور مبنی بر قانونی‌ دانستن وجود شهرک‌های یهودی‌نشین اسرائیل در خاک فلسطین اعتراض کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، 107 عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه‌ای برای مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور به حمایت کاخ سفید از احداث شهرک‌های یهودی‌نشین اسرائیل در خاک فلسطین اعتراض کردند.

این نمایندگان همچنین با اشاره به تصمیمات پیشین کاخ سفید برای انتفال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس و تعطیلی دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین در واشنگتن گفته‌اند که آمریکا با این اقدامات به وجهه خود به عنوان یک میانجی میان اسرائیل و فلسطین لطمه زده، امنیت مردم را به خطر انداخته و به امید دستیابی به صلح آسیب جدی وارد کرده است.

نمایندگان همچنین اظهار کرده‌اند که تغییر سیاست وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا در قبال شهرک‌های یهودی‌نشین بدون ارائه هیچ‌ دلیل قانونی، به منزله حمایت ضمنی از گسترش آنها و تخریب خانه‌های فلسطینیان است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته گفت: رویکرد دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده در قبال شهرک‌های یهودی‌‌نشین را تغییر می‌دهیم. شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری را غیرقانونی نمی‌دانیم.

انتهای پیام