در این نشست، رضا امیدوار تجریشی، نماینده مجمع تولیدکنندگان و فعالان انقلاب اسلامی مبین مدیا، ضمن بیان توضیحاتی درباره این مجموعه گفت: هدف از تولید این مجموعه، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی است و حمایت مالی از آن را شرکت حمل و نقل فجر جهاد وابسته به صندوق بازنشستگی کشور برعهده دارد. این مجموعه در هفت قسمت از شبکههای دو، سه و افق سیما پخش خواهد شد.
امیدوار تجریشی تصریح کرد: در گام اول با خاطراتی مواجه هستیم که کتابهایشان نوشته شده، اما در ادامه راه ممکن است به سوژههایی بپردازیم که هنوز کتابشان نوشته نشده و کمیک موشنهای تولیدی باعث میشود، نویسندگان دفاع مقدس به سراغ این سوژهها بروند.
در ادامه برنامه، حاج عباس باقری به نقل خاطراتی از اولین روز جنگ و اعزامش به مناطق جنگی غرب کشور پرداخت.
سلطانی، مدیرعامل شرکت حمل و نقل فجر جهاد، که سابقه حضور در جبههها را داشته نیز در این نشست گفت: ما در جنگی تمام عیاریم و در سال گذشته شاهد سرمایهگذاری دشمن بر روی اعتصابات رانندگان حمل و نقل عمومی بودیم که شکر خدا این توطئه هم خنثی شد. به دنبال فرهنگسازی هستیم و برای همین، نمونههای خوبی مثل حاج عباس باقری را باید به جامعه و به ویژه افرادی که در این صنف هستند، معرفی کنیم.
وی افزود: مدت زمان تولید این اثر سه ماه است و امیدواریم وظیفه خود را در پیوند اقتصاد و فرهنگ به خوبی انجام دهیم.
امیرحسین دولتآبادی، کارگردان این مجموعه نیز بیان کرد: بازسازی صحنههای جنگ، هزینه زیادی میبرد و مجبور بودیم داستانهایمان را در قالب کمیک موشن ارائه کنیم. مجموعه طلوع ققنوسها چند فصل است که فعلاً ساخت دو فصل از آن را آغاز کردهایم و برای این کار از نیروهای حرفهای و از بهترین الگو بهره بردهایم.
وی تصریح کرد: تلاش داریم این محصولات را به نحوی عرضه کنیم که علاوه بر پخش در رسانه ملی در شبکههای اجتماعی نیز قابلیت انتشار و تأثیرگذاری قابل توجه برای همه گروههای سنی را داشته باشد.
بابک عابدین، رئیس انجمن صنف چاپ و بستهبندی کشور، نیز درباره شخصیت حاج عباس باقری گفت: روحیه جهادی و رهنمود مقام معظم رهبری در تعبیر «ما میتوانیم» در خاطرات حاج عباس باقری به خوبی دیده میشود.
وی افزود: مهمترین اصل در هر جامعهای فرهنگ است و اگر فرهنگ را توسعه بدهیم، مسائل مختلفمان حل میشود.
انتهای پیام