صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۶۲۸۰۶
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶

گروه بین‌الملل ــ مسابقات ملی قرآن «أجران» ویژه معلولان ذهنی، از فردا، 19 آذرماه، با مشارکت 56 شرکت‌کننده در دو بخش آقایان و بانوان در بحرین آغاز به کار می‌کند.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «akhbar-alkhaleej.com»، مسابقات قرآن ویژه معلولان ذهنی در چارچوب بیست و پنجمین رقابت‌های ملی قرآن جایزه بزرگ بحرین برگزار می‌شود که تا روز پنجشنبه، 21 آذر ادامه دارد.
 
این مسابقات به همت وزارت دادگستری، اوقاف و امور اسلامی بحرین و با همکاری شورای عالی امور اسلامی و وزارت کار و توسعه اجتماعی این کشور برگزار خواهد شد.
 
محمد طاهر القطان، معاون وزیر اوقاف، دادگستری و امور اسلامی بحرین، در این باره گفت: جایزه بزرگ قرآنی بحرین شامل بخش‌های مختلفی است که به مدت 25 سال است با مشارکت وزارت آموزش و پرورش، مرکز توانبخشی زندانیان و وزارت کار و توسعه اجتماعی بحرین برگزار می‌شود.
 
وی افزود: بیست‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن جایزه بزرگ بحرین تاکنون در بخش‌های مختلفی همچون مسابقات قرآنی ویژه مددجویان مراکز اصلاح و توانبخشی و رقابت قرآنی «بیان» ویژه دانش‌آموزان مدارس در دو بخش دختران و پسران برگزار شده و قرار است مسابقات سایر بخش‌های این رقابت‌ها نیز تا ماه فوریه 2020 میلادی(بهمن‌ماه) ادامه داشته باشد. 
 
القطان با اشاره به این که آیین اختتامیه مسابقات در بخش بانوان آوریل 2020 و مراسم پایانی رقابت‌ها در بخش مردان در ماه رمضان سال آینده برگزار خواهد شد، گفت: رقابت‌های امسال از استقبال ویژه‌ای برخوردار بوده، به‌ طوری که در مسابقات امسال 4611 نفر ثبت‌نام کردند که 2263 نفر از آنان در بخش آقایان و 2348 نفر در بخش بانوان هستند.
 
وی درباره بخش‌های مختلف این مسابقات گفت: مسابقه حفظ قرآن ویژه قرآن‌آموزان مراکز و جلسات قرآنی، مسابقه «بیان» ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر، مسابقه «أجران» ویژه معلولان ذهنی، مسابقه «غفران» ویژه مددجوان کانون‌های اصلاح و توانبخشی، مسابقه «رضوان» برای عموم، مسابقه «سلمان فارسی» ویژه غیرعرب‌زبانان و مسابقه تلاوت و حسن تلفظ آیات قرآن از جمله بخش‌های این رقابت‌ها است.

انتهای پیام