صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۶۸۴۰۱
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳

گروه اجتماعی ــ رئیس بهزیستی طارم با اشاره به اینکه به دلیل نامناسب بودن شرایط فیزیکی مساجد برخی افراد از مراسم معنوی دور می‌مانند، گفت: مساجد طارم جهت تردد معلولین نیاز به مناسب‌سازی دارد.

محمود عزیزی، رئیس بهزیستی شهرستان طارم در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به  عدم مناسب‌سازی کلیه مساجد و امام‌زادگان شهرستان طارم، اظهار کرد: مناسب‌سازی فضای داخلی و خارجی مساجد برای معلولان و ارتقا ایمنی مساجد در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر ضرورت اهتمام جدی‌تر به حوزه مناسب‌سازی، تصریح کرد: مناسب‌سازی عامل حضور معلولین در جامعه است و این حق همه افراد است که از عدالت اجتماعی برخوردار باشند.

عزیزی با بیان این‌که وظیفه بهزیستی مطالبه‌گری و پیگیری اجرای قوانین  نظارت بوده و اجرای موارد و مصوبات بر عهده  نهادها و سازمان‌ها است، تصریح کرد: برخی از افراد جامعه به دلیل مشکلات جسمی، بینایی و کم‌توانی از حضور در فعالیت‌های اجتماعی محروم هستند و این محرومیت تنها مختص معلولان نیست و شامل سالمندان، زنان باردار و افراد دارای مشکلات مقطعی نیز است.

وی با بیان این‌که یکی ازمشکلات افراد دارای معلولیت و سالمندان در ارتباط با مساجد، رمپ ورودی و نیز سرویس‌ها و روشویی‌های مساجد است و در این راستا بسیاری از مساجد و امام‌زادگان شهر طارم مناسب‌سازی نشده‌اند، بیان کرد: بسیاری از معلولان جسمی و حرکتی به دلیل عدم مناسب‌سازی فضاهای مذهبی شهر طارم از حضور در مراسمات معنوی که در مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود، محروم هستند.

انتهای پیام