صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۶۹۹۵۴
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶

گروه بین‌الملل ــ یکی از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا، گفت: ترور قاسم سلیمانی،‌ فرمانده سپاه قدس ایران باعث بروز جنگ جدیدی در خاورمیانه می‌شود که جنگ‌های افغانستان و عراق در برابر آن هیچ به نظر می‌رسد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری «افق»، تولسی گابارد، از نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری آمریکا گفت: این یک معماست و مشخص نیست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای چه هدفی دستور ترور فرمانده ایرانی را داد، ولی این اقدام یک عمل تحریک‌آمیز برای دامن‌ زدن به تنش‌ها میان دو کشور بوده‌ است.

نامزد احتمالی ریاست ‌جمهوری آمریکا افزود: ما باید نسبت به وضعیتی که در آن قرار داریم، کاملاً هشیار باشیم. بروز یک جنگ همه‌جانبه با ایران، جنگ در افغانستان و عراق را همانند یک تفریح نشان می‌دهد. این برای زندگی آمریکایی‌ها و مالیات‌دهندگان این کشور بسیار گران تمام خواهد شد.

گابارد همچنین گفته ‌است که جنگ آمریکا و ایران بیش از هر جنگ دیگری برای این کشور هزینه‌بر است و زندگی میلیون‌ها انسان در این جنگ به خطر می‌افتد.

یادآور می‌شود، بامداد روز جمعه، 13 دی‌ماه،‌ خودروی سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس معاون حشدالشعبی از سوی پهپاد آمریکایی مورد اصابت موشک قرار گرفت و هر دو به شهادت رسیدند.

پس از این اقدام، مقامات ایرانی اعلام کردند که انتقام شهادت سردار قاسم سلیمانی را می‌گیرند.

انتهای پیام