صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۷۳۴۷۱
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی اوقاف زنجان گفت: برگزاری سوگواره «یاس نبوی»، برپایی خیمه معرفت و حرکت دسته‌ها و هیئت‌های عزاداری در ایام فاطمیه پیش‌بینی شده است.

حجت‌الاسلام سید‌موسی موسوی در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، ضمن تسلیت به‌مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه اظهار کرد: مراسم سوگواره یاس نبوی همزمان با شهادت حضرت فاطمه(س) در 32 بقعه متبرکه زنجان برگزار می‌شود که در آن روحانیان، مبلغان و مداحان اهل‌بیت(ع) حضور می‌یابند.

وی ادامه داد: برپایی خیمه معرفت، حرکت دسته‌ها و هیئت‌های عزاداری به سمت امامزادگان و بقاع متبرکه، قرائت خطبه فدکیه و زیارتنامه حضرت زهرا(س) در روز شهادت نیز جزو برنامه‌های سوگواره یاس نبوی در امامزادگان شاخص استان است.

معاون فرهنگی اوقاف زنجان یادآور شد: در برنامه‌های صبح و شب شهادت حضرت زهرا(س)، برگزاری مراسم «شام غریبان یاس نبوی» با حضور سادات جلیل‌القدر به‌عنوان صاحبان عزا و فرزندان حضرت زهرا(س)، برپایی ایستگاه صلواتی، برگزاری نمایشگاه یاس نبوی با محتوای تصاویر و مباحث مربوط به سبک زندگی فاطمی نیز پیش‌بینی شده است.

این مسئول ضمن تأکید بر همکاری سایر دستگاه‌ها برای برگزاری باشکوه پاسداشت ایام فاطمیه، افزود: برنامه‌های مختلف دیگری نیز به همین مناسبت در نظر گرفته شده که پخش احسان و نذری و از جمله آن‌ها‌ست.

موسوی گفت: امیدواریم بتوانیم در راستای گرامیداشت برنامه‌های معنوی و مذهبی پیشگام عمل کرده و به تمامی اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم که این موضوع به‌عنوان یک اولویت اساسی و مهم مطرح بوده و انتظار می‌رود برنامه‌های بسیار مثمری را اجرا کنیم.

انتهای پیام