صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۸۱۴۲۴
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳

مدیر شبکه رادیویی قرآن برنامه‌های معاونت صدای سازمان صدا و سیما و شبکه رادیویی قرآن در ایام ماه رجب‌المرجب را تشریح کرد.

مجتبی ایزدی، مدیر شبکه رادیویی قرآن، در گفت‌و‌گو با ایکنا، درباره برنامه‌های مختلف این شبکه رادیویی در ایام ماه رجب اظهار کرد: پس از برگزاری چند جلسه مشورتی در شورای قرآن و معارف معاونت صدا مقرر شد که معاونت صدا در مورد ماه رجب اطلاع‌رسانی بیشتری کند.

ایزدی ابراز کرد: پخش تیزرها و بسته‌های تبلیغی استقبال از ماه رجب در شبکه‌های مختلف رادیویی با محوریت رادیو قرآن و رادیو معارف از شنبه هفته جاری آغاز شد.

وی گفت: در مرحله دوم، پویش سه روز روزه‌داری در ماه رجب را مطرح کردیم. در این ماه به روزه‌داری توصیه شده و هرکس یک روز روزه بگیرد از عذاب جهنم دور می‌شود و هرکس سه روز روزه‌ بگیرد، بهشت بر او واجب می‌شود. ایام خاصی در این ماه مانند روز اول ماه رجب، روز آخر، ایام البیض، لیلة‌الرغائب و پنجشنبه منتهی به لیلة‌الرغائب و... برای روزه‌داری تأکید شده که پیشنهاد شورا بر این بود تا پویشی در این باره راه‌اندازی شود.

ایزدی ادامه داد: مرحله سوم، تصمیمات در مورد زمان سحر این ایام بود. رادیو قرآن در سحرهای ایام خاص ماه رجب برنامه زنده خواهد داشت.

مدیر رادیو قرآن تصریح کرد: مسئله بعدی تدارک برنامه‌های متعدد متناسب با ایام ماه رجب شامل پخش ادعیه، سخنرانی‌های مناسبتی، میان‌برنامه‌های متناسب و ... بود که این برنامه‌ها نیز در رادیو قرآن تولید شد. تولید میان‌برنامه‌ها و دعاهای مورد نیاز شبکه‌های مختلف رادیویی نیز از دیگر اقداماتی بود که این برنامه‌ها برای شبکه‌های مختلف رادیویی تولید و ارسال شد. از جمله این میان‌برنامه‌ها می‌توان به «بهره‌ای از کلام بزرگان» اشاره کرد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با انجام این اقدامات مردم هرچه بیشتر از ظرفیت‌های ماه مبارک رجب استفاده کنند.

انتهای پیام