صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۸۱۹۰۷
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱

تشدید درگیری‌ها در «ادلب» سوریه با کشته‌ و زخمی‌شدن ده‌ها نظامی ترکیه، حمله موشکی رژیم صهیونیستی به جنوب غرب سوریه و زخمی‌شدن سه سرباز سوری و شلیک دو موشک از ترکیه به سمت شهر «لاذقیه» از آخرین تحولات سوریه است.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، بر اثر حمله هوایی به کاروان ارتش ترکیه در نزدیکی روستای «البارة» در حومه جنوبی ادلب، ده‌ها نیروی ارتش ترکیه کشته و زخمی شدند و 4 بالگرد ارتش ترکیه برای انتقال کشته‌شدگان و مجروحان وارد خاک سوریه شد.
 
منابع نظامی اعلام کردند که این کاروان ارتش ترکیه آماده حمله علیه مواضع نیروهای ارتش سوریه بود که هدف حمله سختی قرار گرفت، به‌طوری که براساس اعلام برخی منابع خبری، 35 نظامی بر اثر این حمله کشته شدند.
 
دیده‌بان حقوق بشر وابسته به معارضان سوری نیز اعلام کرد که حداقل 37 سرباز ترکیه کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند، این در حالی است که مقامات ترک کشته‌شدن 29 سرباز را بر اثر حمله نیروهای سوریه در ادلب تأیید کرده‌اند.
     
همچنین، کاربران فضای مجازی با انتشار فیلمی مدعی شدند، ترکیه بعد از کشته‌شدن شماری از نظامیان خود در ادلب مرز خودش را به روی مهاجران سوری باز کرده و به آنها اجازه داده راهی اروپا شوند.

از سوی دیگر، «فخرالدین آلتون»، رئیس اداره ارتباطات نهاد ریاست جمهوری این کشور بامداد امروز (جمعه) اعلام کرد که کشورش تصمیم گرفته در پاسخ به حمله هوایی ارتش سوریه در استان مرزی ادلب در شمال غرب این کشور که نیروهای ارتش ترکیه را هدف قرار داده و ده‌ها کشته و زخمی بر جای گذاشت، مقابله به مثل کند.

شلیک 2 موشک از ترکیه به سوریه 

همچنین، منابع خبری از شلیک دو موشک از ترکیه به سمت شهر «لاذقیه» واقع در شمال غرب سوریه خبر دادند.
 
براساس گزارش المیادین، ارتش ترکیه بامداد جمعه به وقت تهران دو فروند موشک را از اراضی خود به سمت حومه لاذقیه واقع در شمال غربی سوریه شلیک کرد.

همزمان، منابع محلی سوریه گزارش دادند که صدای دو انفجار در اطراف لاذقیه شنیده شده است.

هنوز گزارشی درباره تلفات احتمالی ناشی از شلیک این موشک‌ها مخابره نشده است.

این حملات موشکی پس از انتشار بیانیه ارتش ترکیه درباره کشته‌شدن تعدادی از نیروهای آن در یک حمله هوایی در جنوب ادلب صورت گرفت.

ادامه پیشروی نیروهای ارتش سوریه در عملیات پاکسازی ادلب در حالی است که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه آشکارا تهدید به گسترش عملیات نظامی نیروهای خود در حمایت از گروه‌های تروریستی به سرکردگی جبهه النصره در ادلب و حومه آن کرده است.

حمله اسرائیل به جنوب غرب سوریه

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) نیز از زخمی‌شدن سه نیروی ارتش در نتیجه حمله موشکی رژیم صهیونیستی به جنوب غرب این کشور خبر داد.

خبرنگار این رسانه سوری در استان مرزی قنیطره در جنوب غرب این کشور بامداد امروز (جمعه) گزارش داد که بالگردهای رژیم صهیونیستی از آسمان بلندی های اشغالی «جولان» مواضع ارتش سوریه را با موشک هدف قرار دادند.

خبرنگار سانا ضمن اعلام این که حمله موشکی رژیم صهیونیستی مواضع ارتش سوریه در شهر قنیطره و مناطق «القحطانیه» و «الحریه» در این استان را هدف قرار داده، تاکید کرد که در نتیجه آن سه نیروی ارتش دچار جراحت جزئی شدند.
انتهای پیام