صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۹۴۲۷۷
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳

آیت‌الله العظمی جوادی آملی، آیت‌الله علی اکبر رشاد و آیت‌الله فاضل لنکرانی در پیام‌های جداگانه ارتحال آیت‌الله امینی را تسلیت گفتند.

به گزارش ایکنا، متن پیام آیت‌الله جوادی آملی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله وانا الیه راجعون

ارتحال عالم ربانی،  فقیه وارسته،  حکیم پارسا متخلق به أخلاق الهی حضرت آیت‌الله حاج ایراهیم امینی ( رضوان الله تعالی علیه). سانحه سنگین و ضایعه أسفبار بود،  این ثلمه جبران‌ناپذیر را به حوزه‌های علمیّه، جامعه روحانیت و شاگردان آن محقق رحیل تسلیت و علّو درجه آن بزرگ مرد منزه از لوث دنیا و مصون از رجس هوی و نیز اجر صابران برای بازماندگان و آقا زاده بزرگوار ایشان از درگاه پروردگار متعال مسئلت می‌شود.

حامی سخت‌کوش امام و رهبری

متن پیام آیت‌الله رشاد، رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه تهران بدین شرح است:

إنا لله وإنا الیه راجعون

با کمال تاسّف و تاثّر مطلع شدیم فقیه پارسا و آزاده، یار دیرین حضرت امام خمینی (قدّ) و همراه صادق رهبر معظم انقلاب اسلامی (دام ظلّه) حضرت آیت الله ابراهیم امینی (طاب ثراه) دار فانی را وداع گفته‌اند.

 

ایشان که از تلامذه حضرت امام خمینی و علامه طباطبائی (قدّس سرّهما) بود، عمر بلند و بابرکت خویش را، در کنار پیشگامان انقلاب صرف مبارزه با نظام ستمشاهی و تحمل زندان و تبعید در آن دوران سیاه، و خدمات ارزنده در سنگرهای گوناگون انقلاب و نظام اسلامی در دوره پیروزی کرد، الحق او از هیچ تلاشی در پشتیبانی از رهبری حضرت امام خمینی (قده) و آرمان‌های انقلاب اسلامی و همراهی رهبر معظم انقلاب دریغ نکرد.

اینک این ضایعه مولمه را، از سوی خود و شورا و مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران، ونیز مسئولان و مدبران پژوهشگاه، به محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی (دام ظله)، حوزه‌های علمیه، شاگردان و فرزندان سوگمند آن شخصیت خلیق و خدوم تسلیت عرض کرده، از بارگاه باری برای بازماندگانش صبر و سلامت، و برای آن فقید سعید، غفران و حشر با اولیاء را مسئلت می‌دارم.

عالم زاهد و باتقوا

همچنین متن پیام آیت‌الله فاضل لنکرانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ

ارتحال عالم انقلابی و متقی، حضرت آیت الله آقای شیخ ابراهیم امینی رضوان الله علیه موجب تاثر و تاسف گردید. آن عالم ربانی وخدمتگذار عمر خویش را به تعلیم و تربیت و تزکیه نفوس و هدایت و نیز حضور در مناصب مهم انقلاب و نظام مانند مجلس خبرگان و جامعه محترم مدرسین و مجمع تشخیص مصلحت نظام وامامت نمازجمعه قم گذراند و در همه این دوران یکی از شخصیت‌های موفقی بود که همگان بر زهد و تقوا و درایت و بصیرت او اعتراف داشتند. مرحوم والد اینجانب مکرر در مکرر از تیزبینی‌ها و انصاف و دقت‌های ایشان در جامعه مدرسین و همه صحنه‌های انقلاب و نظام یاد می‌کردند.

این مصیبت ثلمه‌ای سنگین برای انقلاب و حوزه‌های علمیه است که باید به محضر مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف وهمه مراجع عظام خصوصا رهبری معظم انقلاب و طلاب و شاگردان و خانواده ایشان تسلیت عرض نموده و خداوند روح بزرگ آن مرد را در این ماه عظیم مهمان سفره گسترده رحمت خویش قرار دهد. انشاءالله

انتهای پیام