صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۹۵۹۷۰
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶

سازمان بهداشت جهانی درباره تأثیر احتمالی ویروس کرونا بر بیش از 50 درصد مردم یمن، که از نابسامانی بخش سلامت به دلیل جنگ 5 ساله در این کشور رنج می‌برند، هشدار داد.

به گزاش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، دفتر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در یمن روز گذشته شنبه، 13 اردیبهشت ماه، با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد: نظام سلامت در یمن همچنان از ضعف، نابسامانی و کمبود شدید کارکنان رنج می‌برد و کمک‌های ارائه شده برای مقابله با ویروس کرونا در این کشور به شدت ناکافی است.

در این بیانیه آمده است: از زمان اعلام همه‌گیری ویروس کرونا، سازمان بهداشت جهانی گزارش‌های مستند متعددی را به مقامات داخلی ارائه کرده است تا احتمال تأثیر این ویروس را بر 16 میلیون زن، مرد و کودک، یعنی بیش از 50 درصد از جمعیت این کشور، نشان دهد.

در ادامه آمده است: اگر تعداد مبتلایان مشخص نشود و کار درمان و قرنطینه آنها و کسانی که با آنها در ارتباط بوده‌اند به شیوه صحیح انجام نشود، کرونا برای ملت یمن و نظام سلامت تهدیدی بزرگ خواهد بود.

مقامات یمنی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا را تا شامگاه شنبه 10 مورد اعلام کرده‌اند که دو نفر از آنها فوت کرده‌اند و یک نفر بهبود یافته است و تاکنون همه‌گیری کرونا را در سه استان حضرموت در شرق این کشور، عدت در جنوب و تعز در جنوب غربی اعلام کرده‌اند.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، پیش از این در گفت‌و‌گوی مطبوعاتی درباره انتشار سریع ویروس کرونا در یمن، که نتایج مرگبارتری را در مقایسه با دیگر کشورها خواهد داشت، هشدار داده بود.

انتهای پیام