صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۹۶۶۲۷
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷

حسین مقدم‌کیا، دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت، از تلاوت مستقیم نخبگان طرح ملی تلاوت قرآن کریم از حرم مطهر رضوی در ایام مبارک رمضان خبر داد.

حسین مقدم‌کیا، دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: با توجه به شیوع کرونا از اسفندماه، فعالیت‌های آموزشی مؤسسات مجری طرح ملی تلاوت، تعطیل نشد و با تشکیل گروه‌های قرآنی در فضای مجازی به صورت غیرحضوری ادامه پیدا کرد.
وی ادامه داد: با توجه به ایجاد فاصله‌گذاری اجتماعی برای مقابله با کرونا، همه کلاس‌های ترم جدید طرح ملی تلاوت که تاکنون به دلیل بحران کرونا برگزار نشده است، به صورت منظم و طی برنامه مشخص، از طریق سامانه وبینار در فضای مجازی انجام شود و پس از موفقیت در همه استان‌ها نیز این شیوه ادامه پیدا کند.
مقدم کیا با تأکید به اینکه کتاب‌های طرح ملی تلاوت آماده چاپ شده است، گفت: تهیه و مطالعه کتاب‌های طرح ملی تلاوت در زمان آموزش‌های غیر‌حضوری می‌تواند برای رشد و ارتقای سواد قرآنی قرآن‌آموزان طرح بسیار کمک‌کننده باشد که از ابتدای خرداد‌ماه در اختیار نوجوانان قرار می‌گیرد.
وی به برخی از برنامه‌ها و فعالیت‌های مؤسسات مجری طرح ملی تلاوت در این ایام اشاره کرد و افزود: در روند تعطیلی کلاس‌های آموزشی و محافل قرآنی و همزمانی با ماه مهمانی خدا، مؤسسات مجری طرح فعالیت‌های متنوعی در حوزه قرآن و فرهنگ انجام دادند که اجرا و پخش تلاوت قرآن نخبگان نوجوان طرح ملی تلاوت از شبکه استانی صدا و سیمای تبریز و همچنین برپایی مسابقه قرآن به صورت مجازی از شهر قزوین، برپایی محافل قرآنی در قالب شبکه‌های اجتماعی از مهمترین آنها است.
مقدم‌کیا گفت: ستاد طرح ملی تلاوت در ایام ماه مبارک رمضان به دنبال طرح خانه‌های نورانی که از سوی معاونت قرآن و عترت انجام شد، اقدام به برپایی محافل قرآن کریم، هر شب از شبکه اجتماعی اینستاگرام به صورت لایو با تلاوت قاریان نخبه طرح ملی تلاوت کرده است که با استقبال بیش از 500 بازدید‌کننده همراه بود. همچنین در نظر گرفته شده، تلاوت نوجوانان نخبه طرح ملی تلاوت در کنار حرم مطهر رضوی به صورت مستقیم اجرا و پخش شود.

انتهای پیام