صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۰۳۵۱۵
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱

رایزنی فرهنگی ایران در بغداد به مناسبت سی‌ویکمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اقدام به اهدا و توزیع بیش از 60 جلد کتاب «عصر الامام الخمینی» به فرهیختگان، نخبگان و شخصیت‌های برجسته و بارز کشور عراق کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد در راستای فعالیت‌های فرهنگی خود، به مناسبت فرا رسیدن ۱۴ خرداد، سی‌ویکمین سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با هدف آشنایی بیشتر مردم عراق با خصوصیات عصر امام خمینی(ره) و شخصیت منحصر به فرد آن امام راحل، اقدام به اهدا و توزیع بیش از 60 جلد کتاب «عصر الامام الخمینی» به فرهیختگان، نخبگان و شخصیت‌های برجسته و بارز کشور عراق کرد.

با توجه به شرایط کنونی که بسیاری از کشورهای منطقه و جهان شاهد شیوع ویروس کووید 19 هستند و کشور عراق نیز از آن بی‌نصیب نبوده است، به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و لغو تمام مراسمات حضوری و گردهمایی‌های مختلف این رایزنی برخلاف سال‌های گذشته اقدام به فعالیت غیرحضوری و مجازی کرده است که اهدای کتاب عصر امام خمینی(ره) یکی از آن فعالیت‌ها بوده که مورد استقبال قرار گرفت.

در بخشی از این کتاب به تبیین جامع و صحیح حماسه عظیم امام خمینی(ره) و تأثیرات شگرف انقلاب ایشان پرداخته می‌شود.

از مهمترین ویژگی‌ها و شاخص‌های عصر امام خمینی، بیداری دینی و معنوی بشر معاصر است که حضرت امام(ره) خود سال‌ها قبل با تعابیری صریح همچون تشنگی بشریت برای معنویت، احکام نورانی اسلام، گرایش جوامع بشری به ارزش‌های وحی و عطش ملت‌ها در این زمینه از آن پرده‌برداری کرده بودند.

در بخش دیگر، کتاب حاضر برای شناخت هر چه بهتر این تحول عظیم و نقش منحصر به فرد امام خمینی(ره) در ایجاد آن، بررسی دقیق‌تری داشته است.

این کتاب به سه زبان عربی، انگلیسی و اردو برای ترویج هر چه بیشتر موضوع عصر امام خمینی(ره) ترجمه شده است.

انتهای پیام