صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۱۰۳۸۴
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
با حضور کارکنان جامعةالمصطفی(ص)؛

به همت معاونت فرهنگی تربیتی جامعةالمصطفی(ص) العالمیة اولین دوره بصیرت‌افزایی درسنامه گفتمانی بیانیه گام دوم با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه ویژه کارکنان المصطفی(ص) برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد اسماعیلخانی، رئیس گروه تربیت فرهنگی ـ اجتماعی معاونت فرهنگی تربیتی المصطفی(ص)، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: نخستین دوره بصیرت‌افزایی با هدف ارتقا و تعمیق بصیرت اجتماعی کارکنان، ایجاد روحیه مسئولیت‌پذیری و توانمندسازی طلاب برای ایفای نقش مؤثر در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی، تحقق تمدن نوین اسلامی، تحقق تربیت متوازن براساس ساحت‌های نظام نامه تربیتی المصطفی(ص) برگزار شد.

وی افزود: توجه ویژه به سخنان مقام معظم رهبری در زمینه لزوم بصیرت‌افزایی و تبیین بیانیه گام دوم، هدف تصمیم‌گیران از راه‌اندازی این گروه در ساختار معاونت فرهنگی ـ تربیتی جامعةالمصطفی(ص) بوده است.

هدف دوره ارتقا و تعمیق بصیرت اجتماعی کارکنان

وی برخی از اهداف راه اندازی این گروه را ارتقا و تعمیق بصیرت اجتماعی مخاطبان، ایجاد روحیه مسئولیت پذیری و توانمندسازی طلاب برای ایفای نقش مؤثر در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی، تحقق تمدن نوین اسلامی، تحقق تربیت متوازن براساس ساحت‌های نظام نامه تربیتی المصطفی (ص) عنوان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیلخانی ادامه داد: از وظایف گروه تربیت فرهنگی اجتماعی که در منشور فعالیت‌ها تدوین شده است، موظفیم به منظور ارتقای بصیرت افزایی مخاطبان برنامه ریزی کنیم و یکی از این برنامه‌هایی که برای بصیرت افزایی مخاطبان در نظر داشتیم، برگزاری دوره‌های دانش افزایی بصیرتی، ویژه کارکنان جامعةالمصطفی بود و دوره «درسنامه گفتمانی بیانیه گام دوم در شش جلسه برگزار و براساس درسنامه تنظیم شده توسط حجت‌الاسلام والمسلمین منصوری، مباحث مقدماتی در این جلسات مطرح شد.

درسنامه بیانیه گام دوم در پنج فصل تدوین شده است

رئیس گروه تربیت فرهنگی- اجتماعی با تأکید بر لزوم بیشتر جریان سازی گام دوم انقلاب، اظهار کرد: این درسنامه در پنج فصل «کلیات جریان شناسی» شامل مباحثی از قبیل شناخت ماهیت فکری جریانات، شناخت نظام مطلوب جریانات و موضع گیری جریانات، «تذکرات جریانی گفتمان»، «نقشه جریان نفوذ و نفاق در تغییر مبانی انقلاب»، «نقشه جریانی نفوذ و نفاق در تغییر نظام انقلابی» و «تقابل جریانی اسلام و استکبار» تدوین و هر کدام از این مباحث به صورت گفتمانی، جریانی، با استناد به آیات و روایات و سخنان مقام معظم رهبری تشریح شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیلخانی گفت: تغییرات محتوایی این درسنامه براساس نیاز و اقتضائات مخاطبان، کادرسازی در طلاب و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب صورت گرفته است. اگر این امر محقق شود، بیانیه گام دوم، که به صورت درسنامه درآمده است، به زبان‌های متعدد ترجمه خواهد شد و می‌تواند منجر به بصیرت افزایی جامعه اسلامی شود.

روزانه میزبان ۲۵۰ نفر بوده‌ایم

رئیس گروه تربیت فرهنگی - اجتماعی با اشاره به ارزیابی دوره‌های مشابه در فضای مجازی، از تعداد بسیار زیاد مخاطبان دوره برگزارشده در مقایسه با دوره‌های مشابه خبر داد و گفت: هر روز ۱۸۵ تا ۲۵۰ نفر شرکت کننده داشتیم که نشان دهنده استقبال بسیار خوب مخاطبان و دغدغه مندی کارکنان جامعةالمصطفی در زمینه مباحث بصیرتی است.

وی اضافه کرد: مخاطبان اصلی دوره، کارمندان جامعةالمصطفی(ص) برخی از دانشگاه‌ها و نهاد‌هایی که در زمینه بیانیه گام دوم انقلاب فعالیت می‌کنند حضور داشتند.

انتهای پیام