صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۱۸۰۸۳
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳

مؤسسه سفینة النجاة به همت شماری از طلاب و فضلای جوان حوزه علمیه قم، اقدام به راه‌اندازی مجالس خانگی اهل‌بیت(ع) به صورت رایگان در شهر‌های قم، یزد، تهران و مشهد کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مؤسسه سفینة النجاة، حجت‌الاسلام وحید قافی، رئیس این مؤسسه، از برگزاری مجالس خانگی اهل‌بیت(ع) به صورت رایگان خبر داد و گفت: این طرح مختص مجالس خانگی اهل بیت است و هر یک از خانواده‌ها در شهرهای قم، یزد، تهران و مشهد می‌توانند برای استفاده از این فرصت اقدام کنند.

وی افزود: به منظور گسترش فرهنگ روضه‌‌های خانگی و حمایت از این بخش، این طرح از سال گذشته به صورت محدود از شهر قم آغاز و طی یک‌ سال گذشته در سایر شهرها نیز برگزار و مورد استقبال قرار گرفت به نحوی که اکنون این طرح در چهار شهر برگزار می‌شود و امیدواریم به سایر شهری‌ها نیز تسری پیدا کند.

حجت‌الاسلام قافی اظهار کرد: از آنجا که هدف ما گسترش مجالس خانگی اهل بیت علیهم السلام است و نه کمک به مجالس موجود، از این‌رو به مجالسی که از قبل به صورت منظم هفتگی، ماهانه، سالانه و یا مناسبتی برپا بوده‌اند حمایتی تعلق نمی‌گیرد و در صورت هماهنگی سخنران و مداح از طرف موسسه سفینة النجاة، هزینه بر عهده‌ بانیان خواهد بود. به همین جهت درخواست برگزاری مجالس از طرف مساجد، هیئات مذهبی، حسینیه‌ها و مدارس با هزینه انجام می‌شود.

 

 

وی یادآور شد: برای هر خانواده در ماه‌های محرم و صفر در هر ماه حداکثر پنج درخواست و در سایر ایام سال در هر ماه حداکثر 10 درخواست به صورت افتخاری و رایگان پذیرفته می‌شود؛ برگزاری مراسم بیشتر با هزینه خود بانیان انجام می‌پذیرد واین طرح فعلاً مختص شهرهای قم، تهران، مشهد و یزد است و فقط از این چهار شهر درخواست پذیرفته می‌شود اما امیدواریم به زودی امکان اجرای آن در سراسر کشور مهیا شود.

رئیس مؤسسه سفینه النجاه در پایان گفت: افراد علاقه‌مند جهت ثبت درخواست برگزاری روضه خانگی می‌توانند مشخصاتشان همچون نام خانوادگی، تاریخ دقیق مجلس، ساعت دقیق مجلس، آدرس دقیق مجلس، جنسیت و تعداد مخاطبان و شماره تماسشان را به آیدی مسئولان ثبت درخواست استان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها اعلام کنند.

براساس این گزارش، متقاضیان در شهر قم به آیدی safineh_Qom@، در تهران به آیدی safineh_teh@، یزد به آیدی safineh_yazd@  و مشهد به آیدی  safineh_mashhad@ در پیام‌رسان ایتا ارسال کنند.

لازم به ذکر است؛ با توجه به شیوع کرونا، توصیه و تقاضا این است که مجالس به صورت خانوادگی برگزار شود؛ یعنی فقط خانواده‌ها به عنوان مخاطب در مجلس حضور داشته باشند و مهمان دعوت نکنند. البته این مورد صرفاً یک تقاضا برای حفظ سلامت متقاضیان است.

گفتنی است، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با آیدی safineh_n@ در پیان‌رسان ایتا مراجعه کنند.

 

انتهای پیام