صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۲۰۲۹۰
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲

همزمان با اعلام روز ملی دعا در اوگاندا از سوی رئیس‌جمهور این کشور، «صحیفه سجادیه» به همت رایزنی فرهنگی ایران در کامپالا قرائت، ترجمه و تفسیر شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با گسترش بیماری کرونا و افزایش تعداد قربانیان در این کشور برای ریشه‌کنی ویروس کرونا، «یووری کاگوتا موسیوینی»، رئیس‌جمهور اوگاندا (8 شهریورماه) را که با تاسوعای حسینی مصادف بود، «روز ملی دعا» اعلام کرد و از مردم خواست در خانه‌های خود برای نابودی ویروس کووید 19 به دعا و نیایش بپردازند.

از این رو، رایزنی فرهنگی ایران در کامپالا در پاسخ به فراخوان رئیس‌جمهور اوگاندا با قرائت، ترجمه و تفسیر دعای هفتم صحیفه سجادیه در روز ملی دعا و مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا به ملت و دولت این کشور پیوست.

محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی کشورمان در مراسم تاسوعای حسینی در حضور جمعی از شخصیت‌های دینی و مبلغان اسلامی متن عربی و انگلیسی دعای هفتم صحیفه سجادیه را قرائت و به تشریح محتوای آن پرداخت که در رسانه‌های مجازی و صفحات اجتماعی انعکاس داشت.

وی در سخنانی ضمن معرفی صحیفه سجادیه و دعای هفتم امام سجاد(ع)، با بیان اینکه خواندن دعای این دعا هنگام دشواری‌ها، مصیبت‌ها، بیماری‌های فراگیر و سخت سفارش شده است، گفت: امام خامنه‌ای(مدظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران ضمن تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دعای هفتم صحیفه سجادیه را بسیار خوب و خوش‌مضمون برای نجات از بیماری ویروس کرونا و ریشه‌کنی آن معرفی کرده‌اند.

رایزن فرهنگی کشورمان افزود: امام سجاد(ع) در واقعه کربلا حضوری فعال داشت؛ اما در روز عاشورا بر اثر بیماری و تب شدید از جنگ با دشمنان بازماند تا به عنوان حجت خدا بر روی زمین امت را بعد از شهادت پدرش امام حسین(ع) هدایت و رهبری فرمایند.

قزلسفلی با اشاره به اعلام 29 آگوست مصادف با تاسوعای حسینی به عنوان روز ملی دعا در اوگاندا برای ریشه‌کنی ویروس کرونا و تقارن آن با این مناسبت اسلامی اضافه کرد: فرصت معنوی مضاعفی است برای ملت اوگاندا تا از خداوند متعال بخواهند بیماری عالم‌گیر کووید ۱۹ را ریشه‌کن کند.

انتهای پیام