صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۲۲۵۵۸
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸

مسئول امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: 391 نفر از استان زنجان 27 و 28 شهریورماه در آزمون شفاهی حفظ قرآن کریم زیر 10 سال به رقابت می‌پردازند.

حجت‌الاسلام اسماعیل مرادخانی، مسئول امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: در آزمون شفاهی حفظ قرآن زیر 10 سال 391 نفر از استان زنجان شرکت کردند که در روزهای پنجشنبه و جمعه 27 و 28 شهریورماه به رقابت می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین شرکت‌کنندگان در رشته حفظ جزء 30 به تعداد 344 نفر هستند، ابراز کرد: 7 نفر 5جزء اول، 90 نفر جزء نخست، 47 نفر سوره بقره و یک نفر از افراد زیر 10 سال نیز در رشته حفظ کل در این آزمون شرکت کردند.

این مسئول ادامه داد: 141 نفر نیز در آزمون طرح تشویقی حفاظ با حفظ جزء‌های مختلف شرکت کردند که در هر شهرستان داور و ناظر تعیین شده و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در روزهای تعیین شده مسابقات برگزار می‌شود.

مسئول امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان بیان کرد: آزمون شفاهی طرح تشویقی حفاظ در شهرستان‌های خدابنده، ابهر، خرمدره و سلطانیه در روز 27 شهریورماه از صبح تا ظهر و شهرستان‌های طارم، زنجان و ایجرود روز جمعه 28 شهریورماه برگزار خواهد شد.

وی به برگزاری مسابقه تفسیر قرآن همزمان با سراسر کشور برای آقایان و بانوان در امامزاده سید ابراهیم(ع) اشاره کرد و گفت: در این مسابقات 35 نفر از متسابقین متشکل از 20 خانم و 15 آقا در بخش تفسیر به رقابت پرداختند و نفرات برتر معرفی شدند.

مرادخانی یادآور شد: همچنین 100 نفر در بخش آقایان و بانوان در مسابقات آوایی قرآن اوقاف در رشته‌های حفظ قرآن، قرائت، ترتیل، اذان، دعاخوانی و تواشیح به رقابت پرداختند که نفرات برتر مسابقات آوایی در هر بخش مشخص شده و در دو بخش بانوان و آقایان یک نفر به عنوان نفر برگزیده به مرحله کشوری راه یافت.

انتهای پیام