صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۲۳۲۰۵
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
به همت رایزنی فرهنگی ایران؛

رایزنی فرهنگی ایران در اوگاندا به مناسبت شهادت امام زین‌العابدین(ع)، مقاله «امام سجاد(ع) بازمانده فاجعه دلخراش کربلا» را در رسانه‌های مجازی و اجتماعی این کشور منتشر کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات، به مناسبت شهادت امام زین‌العابدین(ع)، مقاله‌ای تحت عنوان «امام سجاد(ع) بازمانده فاجعه دلخراش کربلا» در رسانه‌های مجازی اوگاندا و صفحات اجتماعی اینستاگرام، فیسبوک، ایران ـ اوگاندا، مطالعات فرهنگی آفریقا و ... منتشر شد.

در این مقاله آمده است: امام سجاد(ع) که در بین نيازمندان به صاحب‌الجراب مشهور بودند، به تأمين معاش زندگى افراد بى‌‏بضاعت و نيازمند توجه ويژه‌ای داشت، به طوری که آن حضرت به صورت‏ ناشناس و محرمانه براى نيازمندان و بينوايان انبان‌های نان و آذوقه بر دوش حمل می‌کردند.

در بخشی از مقاله آورده شده است: امام سجاد(ع) که بازمانده فاجعه دلخراش کربلا بود، به دلیل بیماری و تب شدید نتوانست در روز عاشورا در دفاع از تعالیم عالیه قرآن مجید، اسلام ناب و حفظ سنت‌های پیامبر اکرم(ص) علیه سپاه یزید مشارکت کند. این در حالی است که در روز عاشورای سال شصت و یک هجری قمری امام حسین(ع) به همراه دو فرزندش حضرت علی‌اکبر و علی‌اصغر، کودک شش ماهه و برادرش حضرت ابوالفضل العباس‌(ع) و همه یاران و اصحاب فداکارش، بی‌رحمانه از سوی سپاه یزید قتل عام و به شهادت رسیدند.

در ادامه مقاله مطرح شده است: امام سجاد(ع) که در واقعه کربلا حضور فعال داشت و از آغاز مبارزه در کنار پدر بزرگوارش بود، پس از شهادت امام حسین‌(ع) در بیست و سه سالگی، به مقام امامت نایل آمد و در سخت‌ترین و دشوارترین شرایط، رهبری مسلمانان و شیعیان را بر عهده گرفت. امام زین العابدین(ع) پس از شهادت امام حسین(ع) و یارانش در کربلا، به همراه بازماندگان قافله حسینی به اسارت دشمن درآمد و در حالی که از بیماری رنج می‌برد، در غل و زنجیر دشمنان قرار گرفت و سختی‌های اسارت اهل البیت(ع) از کربلا به کوفه و از کوفه به شام را با صبر تحمل کردند.

در بخشی از مقاله رایزنی فرهنگی کشورمان در اوگاندا آمده است: از امام زین‌العابدین‌(ع) آثار ارزشمندی مانند مواعظ، احادیث، اشعار و ادعیه به جای مانده است. با شهادت امام زین العابدین(ع) و ائمه اطهار(ع)، سلامت اسلام اصیل و ناب برای همیشه تضمین و با قیام منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) و تأسیس حکومت جهانی مبتی بر عدالت، صلح و سعادت اهداف انبیاء الهی، قیام کربلا و ائمه اطهار(ع) در سطح جهان عملی و تحقق خواهد یافت.

انتهای پیام