صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۲۵۲۱۹
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳

معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه دشمن جنگ روایت‌ها و اراده‌ها در رسانه را مدیریت می‌کند، گفت: در ایام محرم نیز سعی در ایجاد دوقطبی معنویت ـ سلامت داشتند؛ اما هیئت‌های مذهبی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، عقلانیت شیعی را به نمایش گذاشتند.

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی، معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی، شب گذشته، 3 مهرماه در نشست با مدیران تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان زنجان اظهار کرد: دشمن جنگ روایت‌ها، اراده‌ها و جنگ‌های ترکیبی را در رسانه مدیریت می‌کند تا حقایق را وارونه جلوه دهد.

وی با بیان اینکه دشمن در ایام محرم با الفاظی همچون دین یا سلامت و معنویت یا زندگی، قصد دوگانه‌سازی در جامعه را داشت، یادآور شد: نتیجه دوقطبی‌سازی بی‌توجهی به مسئولیت یا تعطیلی مناسک می‌شود اما در عرصه مدیریت، دوگانه اهمال و تعطیلی را رها کردیم و طبق منویات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به نظر کارشناسان بهداشت به سمت رعایت رفتیم.

این مقام مسئول به ایجاد نوآوری برای احیای تبلیغ دین تأکید کرد و گفت: همه ادارات تبلیغات اسلامی با حضور مستمر هیئت‌های اندیشه‌ورز ارتقا خواهند یافت. احیای تبلیغ در جامعه نیازمند تحول، تغییر، نوآوری و خلاقیت است و توسعه رویدادهای فرهنگی با استفاده هدفمند از ابزار هنر در تبیین معارف انقلاب اسلامی محقق می‌شود.

معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: فضای خاص رسانه و تبلیغات دشمن برای وارونه جلوه دادن حقیقت ایجاب می‌کند که تفسیر و تبیین رسانه‌ای و تعالی مبلغان و مدیران تبلیغی به‌عنوان وظایف خطیر دستگاه‌های فرهنگی تبلیغی به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به ضرورت توجه به اقتصاد تبلیغ، گفت: برخی از برنامه‌های تبلیغی با تفاهم و گفت‌وگو پایه‌ریزی می‌شود و وابستگی حداقلی به پول دارد و بنابراین باید سیاست تبلیغ بدون پول فرهنگ‌سازی شود.

حریزاوی با اشاره به پیچیدگی موضوع برگزاری مراسم محرم امسال و تلاش‌های دشمن برای ایجاد دوگانگی، ابراز کرد: از این پس نیز پیچیدگی‌ها در مصاف با جبهه باطل باقی است و بلکه بیشتر نیز خواهد شد؛ لذا حتماً باید با هوشمندی مضاعف کار را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: می‌توان در یک جمله گفت امسال یک محرم تمدن‌ساز داشتیم و در تاریخ حیات شیعه این حماسه به‌عنوان یک پدیده خاص قلمداد خواهد شد و هیئت‌های مذهبی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در عزاداری‌ها عقلانیت شیعه را به نمایش گذاشتند.

این مقام مسئول یکی از معانی و لوازم تبلیغ را خلق معانی متفاوت الهام‌بخش دانست و گفت: تبلیغ در عصر جدید نیازمند اقدامات متفاوت و معنادارتری است و به تعبیر مقام معظم رهبری، نیازی به کار حجیم نیست، بلکه نیازمند نقطه‌زنی در جهاد فرهنگی هستیم.

حریزاوی یادآور شد: یکی از معانی متفاوت ایجاد شده در محرم امسال احیای سنت روضه خانگی، روضه سیار در کوچه‌ها و سنت چهارپایه‌خوانی بود که در نقاط مختلف کشور به زیبایی محقق شد و اقدام ویژه مهدی رسولی در زنجان و محمود کریمی در تهران جای تقدیر و تشکر دارد و سبک عزاداری زنجانی‌ها در کشور الگوبرداری می‌شود.

انتهای پیام