صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۳۷۸۳۸
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
علیرضا رئیسی خبر داد؛

سخنگوی ستاد ملی مدیریت کرونا با اشاره به آغاز روند کاهش کرونا در بسیاری از شهرهای کشور، از الزام به ارائه کارت ملی برای گرفتن خدمت در ادارات خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مدیریت کرونا، امروز هشتم آذرماه،‌ در حاشیه جلسه ستاد در یک گفت‌وگوی زنده با اشاره به شهادت محسن فخری‌زاده، اظهار کرد: این شهید بزرگوار در ایام تحریم و روز‌های کرونایی که در حال سپری کردن آن هستیم، در زمینه تولید کیت، واکسن و تجهیزات پزشکی مقابله با کرونا بسیار فعال بودند و در حال استفاده از دستاوردهای ایشان هستیم. ضمن اینکه به رهبری شهید فخری‌زاده کار بسیار بزرگی برای واکسن کرونا در حال انجام بود. علی‌رغم تحریم‌هایی که بر دوش ما سنگینی می‌کند، نه تنها کمکی در این حوزه به ما نمی‌شود، بلکه دانشمندان کشورمان را نیز به شهادت می‌رسانند.

رئیسی در مورد وضعیت کرونا در کشور نیز گفت: گزارشی از روند درمان و اقدامات‌ انجام‌شده طی ۹ ماه، ارائه شد که این اقدامات جای افتخار دارد. گزارش‌های دیگری نیز در زمینه ارزیابی محدودیت‌ها قرائت شد که لازم است صمیمانه از مردم سپاسگزاری کنم چراکه بسیار با دقت در حال رعایت مسائل بهداشتی هستند. به طور کلی با توجه به عملکرد مردم در میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی که به بیش از ۹۰ درصد رسیده است، روند بیماری کاهش گذاشته و در حال حاضر در ۱۶۰ شهر و شهرستان قرمز، حدود ۱۴۵ در حال خارج شدن از این وضعیت‌اند؛ در ۱۵ شهر باقی مانده نیز طی این هفته روند کاهش آغاز خواهد شد.
 
وی ادامه داد: خبر خوب دیگر این است که ۸۹ شهری که قرمز بودند به جز دو شهر همه از حالت قرمز خارج شده و به نارنجی و زرد تبدیل شده‌اند که نشان‌دهنده رعایت بسیار خوب موارد بهداشتی است. برای کاهش روند فوتی‌ها نیز باید منتظر بمانیم. با توجه به اینکه میزان ورودی به بیمارستان‌ها و بستری‌ها کاهش داشته، حدود دو تا سه هفته دیگر آثار آن را مشاهده می‌کنیم و میزان فوتی‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند.

سخنگوی ستاد ملی مدیریت کرونا با تأکید بر اینکه نباید گمان کنیم که با کاهش روند بیماری، دیگر نیاز به اقدامات خاصی نیست، اظهار کرد: رئیس‌جمهور نیز تأکید کردند که اقدامات زیادی باید انجام شود. همچنان باید استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و... را جدی بگیریم. تردد‌های غیرضروری را حذف و از حضور در جشن‌ها و مراسم‌ پرتجمع به ویژه در فضا‌های بسته پرهیز کنیم. با توجه به سرد شدن هوا و بسته شدن در و پنجره و کاهش تهویه، این موضوع می‌تواند در شیوع بیماری بسیار مؤثر باشد.

وی با اشاره به اینکه میزان تست‌ها را تا پایان این ماه به ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار مورد در روز خواهیم رساند، گفت: با استفاده از سامانه یکپارچه رصد آزمایش‌ها، تمام آزمایش‌های مثبت در یک بانک اطلاعاتی جمع‌آوری می‌شوند. طی چهار روز گذشته با استفاده از این سامانه از سفر هزار و ۷۴۸ نفر فرد مثبت جلوگیری کردیم. همراه داشتن کارت ملی برای گرفتن خدمت الزامی است؛ بنابراین اگر قرار است هموطنان به اداره‌ای برای گرفتن خدمت مراجعه کنند، باید کارت ملی به همراه داشته باشند. این اقدام برای حفظ سلامت خود و دیگران است. در این صورت اگر آزمایش فردی مثبت باشد، با کارت ملی قابل چک کردن است و می‌توانند از افراد در معرض خطر محافظت کنند.

رئیسی با بیان اینکه ادارات دولتی تعطیل هستند، مگر اینکه بالاترین مقام مسئول یک دستگاه یا اداره الزامی برای حضور حداقلی کارکنان داشته باشند، اظهار کرد: حضور حداقلی برای کارکنان دولت در این هفته مد نظر است. برنامه ما یک محدودیت هوشمند است. دوشنبه هفته جاری مجدداً وضعیت شیوع و بروز بیماری را رصد می‌کنیم و اگر شهر‌ها در وضعیت قرمز یا نارنجی باشند، اعمال محدودیت می‌کنیم و اگر شهر یا شهرستانی از قرمز به نارنجی یا زرد بدل شده باشد، محدودیت‌ها به همان نسبت کاهش پیدا می‌کند. امیدوارم رعایت پروتکل‌ها همچنان ادامه یابد. نیروی انتظامی، مردم، وزارت راه و ... بسیار کمک کردند و از همه مردم به دلیل مسئولیت‌پذیری‌شان تشکر می‌کنم.
انتهای پیام