صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۳۸۱۵۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹

مدیرعامل مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت استان اصفهان با بیان اینکه طبق قانون، مؤسسات از پرداخت مالیات معاف هستند، گفت: جزئیات این قانون سلیقه‌ای شده و کارشناسان مختلف هر کدام نظری دارند.

حسین خاکسار هرندی، مدیرعامل مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت استان اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل مؤسسات این است که حمایت‌های لازم مانند بیمه فعالان قرآنی و مالیات از آن‌ها در زمینه قانون، پیگیری، مطرح و دنبال نمی‌شود. معافیت‌هایی که باید عمل شود، عمل نمی‌شود. طبق حمایت‌های قانونی که مصوب شده، مؤسسات قرآنی از پرداخت مالیات معاف هستند، اما حالا به مهم‌ترین مشکل مؤسسات تبدیل شده است.

وی افزود: به طور مثال به مؤسسه ما همانند کارخانه ذوب آهن نگاه می‌شود، در حالی که ما کار فرهنگی و قرآنی می‌کنیم؛ البته در قانون این معافیت پیش‌بینی شده، اما جزئیات آن سلیقه‌ای شده و کارشناسان مختلف هر کدام نظری دارند. ما 74 میلیون تومان برای مالیات و حسابرسی بیمه، جریمه داشتیم که در حال پرداخت اقساط آن هستیم. حسابرسی بیمه نیز برای یک استاد قرآن که 2 ساعت در هفته کلاس دارد یا امام جماعت و ... که فعالیت پاره‌وقت در مؤسسه دارند، جریمه تعیین کرده است.

خاکسارهرندی تصریح کرد: مجلس ورود و این بحث‌ها را حل کند، اتحادیه واحد کشوری این مسائل را دنبال کند تا مؤسسات کمتر متضرر شوند. در کل باید قوانین حمایتی شفاف ایجاد شود.

وی اظهار کرد: به دلیل عدم برگزاری کلاس‌های حضوری و دریافت شهریه در شرایط کنونی برای تمامی مؤسسات، مشکلات مالی ایجاد شده است. از سوی دیگر مهد کودک‌ها و پیش‌دبستانی‌هایی نیز که برخی مؤسسات داشتند، کمتر پذیرش کردند یا پذیرش نداشتند، ضمن اینکه به تعهدات مالی برخی مدیران نیز عمل نشد. مؤسسه ما نیز همانند دیگران پیش از این‌که طبق اصول پیش برویم، با این قضیه مواجه شد؛ اما به بحران نرسیدیم و مسائل حل شد.

خاکسار هرندی گفت: مؤسساتی که مستقل بودند، نسبت به مؤسساتی که وابسته به بودجه‌های دولتی بودند، کمتر آسیب دیدند. نزدیک 30 سال است که فعالیت داریم و خود را به این موارد وابسته نکرده‌ایم؛ البته در شرایط شیوع کرونا به درآمدها و دریافتی‌هایمان لطمه زیادی وارد شد.

انتهای پیام