صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۵۲۰۰۰
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹

کارشناس امور قدس از تداوم حفاری‌های رژیم صهیونیستی در زیر دیوار ندبه و مسجدالاقصی در راستای یهودی سازی خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الجزیره، فخری ابودیاب، کارشناس امور قدس در گفت‌وگو با الجزیره عنوان کرد: مقامات رژیم صهیونیستی در صدد ساخت بنایی بجای دیوار ندبه هستند تا هویت تاریخی و اسلامی این دیوار را از بین ببرند.

وی افزود: صهیونیست‌ها همچنین در صدد ساخت صحنی در زیر صحن دیوار ندبه به مساحت هزار متر مربع و ارتباط آن با تونل‌هایی که برای رسیدن به سازه هیکل موهوم طراحی شده، هستند تا شهرک نشینان صهیونیست بتوانند مراسم مذهبی خود را در آن محل انجام دهند.

ابودیاب در ادامه اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در نظر دارد ساختمان بزرگی در چند طبقه در این مکان احداث کند تا به باب مغاربه مسجدالاقصی نیز نزدیک باشد؛ طبقه اول این ساختمان برای مراسم مذهبی شهرک نشینان ، طبقه دوم برای آموزش کاهنان معبد و طبقه سوم نیز برای سوار و پیاده شدن مسافران قطار هوایی در نظر گرفته شده است؛ در پشت پرده همه این مسائل، هدف رژیم صهیونیستی از ساخت چنین ساختمانی نظارت بر تمام رخدادهایی است که در مسجدالاقصی اتفاق می‌افتد.

از سوی دیگر، ناجح بکیرات، معاون مدیرکل اداره اوقاف اسلامی قدس اشغالی تأکید کرد که رژیم صهیونیستی از بیماری کرونا برای سلطه بیشتر بر مسجدالاقصی سوءاستفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه حفاری‌های زیر مسجدالاقصی بسیار خطرناک است، هدف از این حفاری‌ها را تخریب آثار تمدن اسلامی و تلاش برای ارائه روایت توراتی درباره این مسجد مقدس عنوان کرد.

بکیرات با ارائه آماری از تعداد حفاری‌ها در زیر مسجدالاقصی گفت: بیش از ۵۰ حفاری در منطقه غربی مسجد و ۱۰ حفاری در منطقه جنوبی آن انجام شده است که هنوز ۱۰ حفاری در حال فعالیت و انجام است؛ همچنین حفاری‌هایی در زیر دیوار غربی مسجد انجام و هر روز مقدار زیادی خاک از زیر آن بیرون آورده می‌شود.

وی افزود: این حفاری‌ها تنها با هدف دستیابی به مسجدالاقصی انجام نمی‌شود بلکه هدف صهیونیست‌ها دستیابی به کل مساحت ۱۴۴ هزار متر مربعی مسجدالاقصی و بیش از ۲۰۰ اثر باستانی آن است.

گفتنی است، مقامات فلسطین ماه گذشته میلادی از شورای امنیت خواستند تا قبول مسئولیت کرده و برای جلوگیری از حفاری‌های رژیم صهیونیستی در اطراف مسجدالاقصی اقدامات لازم را انجام دهد.
انتهای پیام