صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۵۳۶۹۳
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷

جوان‌ترین خوشنویس مصری با 19 سال سن، از سوی اتحادیه خوشنویسان این کشور مجوز کتابت قرآن به خط نسخ را دریافت کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الاهرام، مسعد خضیر پورسعیدی، رئیس اتحادیه خوشنویسان مصر گواهی امتیاز  و مجوز کتابت قرآن را به عبدالکریم محمد مرجان، جوان‌ترین خوشنویس منطقه صعید مصر که در حال حاضر با 19 سال سن دانشجوی رشته زبان عربی دانشگاه جنوب الوادی است، صادر کرد.


بیشتر بخوانید:


مرجان با بیان این که کتابت قرآن به خط نسخ از کودکی رؤیای او بوده است، تصریح کرد: کسب مجوز خوشنویسی نسخ قرآن کریم، قوانین سختی دارد که از جمله آن زیبانویسی و داشتن سبک جدید در نگارش کلمات است.

وی با اشاره به اینکه ایده کتابت قرآن را از کودکی در سر می‌پرورانده است، گفت: آموزش خطاطی را در مدرسه خوشنویسی عربی ابوتشتت آموخت و با اینکه با مربیان تازه‌کار هنر خوشنویسی را آغاز کرده اما به زودی به درجه‌ای از مهارت رسید که به عنوان مربی در همان مدرسه خوشنویسی کار تدریس خطاطی به پزشکان و مهندسان را عهده‌دار شده است.

مسعد خضیر پورسعیدی، رئیس اتحادیه خوشنویسان مصر در این باره گفت: وقتی هنر خطاطی مرجان را مشاهده کرده دریافته است که او مهارت و تبحر خاصی در این هنر دارد و شایستگی این را دارد که مجوز کتابت مصحف شریف به خط نسخ را دریافت کند.

انتهای پیام