صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۶۰۱۴۹
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴

آیین اختتامیه چهارمین دوره جشنواره تنویر با تجلیل از بیش از هزار و 80 منتخب برگزار شد.

سرهنگ مهدی میدانی، رئیس اداره  قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش (آجا) در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: آیین اختتامیه چهارمین دوره جشنواره تنویر با حضور فرماندهان ارتش و رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ادارات و سخنرانی حجت‌الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز  24 اسفندماه برگزار شد که طی این مراسم، از بیش از هزار و 80 نفر از منتخبان با اهدای لوح سپاس و هدایا تجلیل به عمل آمد.   

وی ادامه داد: چهارمین دوره جشنواره تنویر با محوریت سبک زندگی قرآنی ویژه کارکنان پایور و خانواده‌های ادارات پنجگانه نیروی دریایی، زمینی، هوایی، پدافند هوایی و ستاد آجا با تعامل با مؤسسه درس‌هایی از قرآن برگزار ‌شد.

میدانی اظهار کرد:  این مسابقه براساس تفسیر سوره مبارکه لقمان، تألیف حجت‌الاسلام محسن قرائتی، ویژه افراد بالای ۱۵ سال با شیوه‌نامه جامع در دو مرحله مقدماتی و نهایی برپا شد. همچنین تبلیغات و محتوای این جشنواره و کلیپ‌هایی کوتاه از سخنان حجت‌الاسلام قرائتی و همچنین رؤسای عقیدتی ـ سیاسی در شرح و تفسیر آیات در بیش از 3 هزار و 600 کانال قرآنی و مصابیح معرفت و مصباح قرآن در پیام‌رسان‌های سروش و در پایگاه اینترنتی آجا بارگذاری شد.

رئیس اداره  قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش اضافه کرد:  این دوره از جشنواره با حضور بیش از 117 هزار نفر به صورت حضوری و در بستر فضای مجازی با حضور بیش از 62 هزار نفر، در مجموع 179 هزار نفر برگزار شد.

وی راجع به علت انتخاب این سوره برای چهارمین دوره جشنواره، بیان کرد: احترام به والدین، امر به معروف و نهی از منکر، امر به اقامه نماز، عدم شرک به خدا و عدم تکبر و ... از جمله موضوعات این سوره است که آموزش سبک زندگی قرآنی را آموزش می‌دهد.

میدانی اضافه کرد: همچنین فرزندان خردسال نیز با حضور در رشته نقاشی، اجرای تئاتر، شعر و ... سعی کرده‌اند تا مضامین این سوره را به نمایش بگذارند.

انتهای پیام